Szef Xboksa przeciwny zawartości na wyłączność jednej konsoli

Patryk Purczyński
2016/12/27 16:30
3
0

- Przeznaczanie marketingowych środków na to, by baza innej konsoli nie mogła zagrać w daną część zawartości, nie wygląda na rozwój - mówi Phil Spencer.

Szef Xboksa przeciwny zawartości na wyłączność jednej konsoli

Zasada o stawianiu na własne marki i rozbudowywaniu ich nadal obowiązuje w Microsofcie. Zapytany o kontynuowanie polityki nakreślonej w 2015 roku Phil Spencer odparł, że wciąż stanowi ona priorytet, a jej wyrazem są takie rzeczy, jak EA Access, mody do Fallouta, program Game Preview czy funkcja pozwalająca na wspólną grę właścicielom Xboksa One i pecetów. Według szefa Xboksa, to są rzeczy, które wpływają na rozwój przemysłu. W niektórych przypadkach są one dostępne jedynie na konsoli Microsoftu.

- Nasze własne marki powinny robić to samo - stwierdził Spencer, odnosząc się do wspomnianego rozwoju. Jednocześnie zaznaczył, że nie rozumie przez to zdobywania zawartości na wyłączność Xboksa One. - Przeznaczanie marketingowych środków na to, by baza innej konsoli nie mogła zagrać w daną część zawartości, nie wygląda na rozwój - oznajmił. Jako pozytywny przykład rozwoju marki podał aktualizację trybu Forge z Halo 5: Guardians.

GramTV przedstawia:

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
27/12/2016 20:40

Mam wrażenie, że Xbox ostatnio nieźle cierpi - exclusivy na niego w zasadzie przestały istnieć zgodnie z nową polityką multiplat na Xboxa i PC, a nadal jest multum developerów i firm publikujących, które wolą sprzymierzyć się z Sony, dla lepszego wsparcia, w zamian serwując właśnie pewne ekskluzywne DLC. W ostatnich czasach, jeśli widzę jakąś produkcję, która jest ekskluzywna (z wyłączeniem tych kompletnie pod auspicjami Sony - oczywista oczywistość ;) ), to najczęściej jest mowa albo o czasowej ekskluzywności na PS4, a potem PC, albo o PS4 i PC jako równoległych platformach docelowych. Sporo indyków idzie tą drogą. I wiecie co? Nie dziwię im się. Na Playstation jest zwyczajnie łatwiej wydać obecnie grę. Do tego znacząco poprawiono współpracę z silnikami takimi, jak Unity, więc zrobić grę nie jest już tak trudno jak kiedyś. Po stronie Xbox mamy ID@Xbox, ale program - z tego co pamiętam - jest dużo bardziej skomplikowany i nakłada dużo więcej ograniczeń na małych devów (np. bezwarunkową czasową ekskluzywność).

dariuszp
Gramowicz
27/12/2016 20:20

Ta. Z Rise co zrobili? nawet nie mieli jaj żeby kupić TR jako exa. Zwyczajnie wstrzymali premierę. A teraz boli bo się pewnie nie opłaciło a Sony ma lepsze exy.

Usunięty
Usunięty
27/12/2016 20:13

Dlatego rise of the tomb raider był czasowym exclusive'm? ;)




Trwa Wczytywanie