Dlaczego Epic Games odeszło od pecetów? Tim Sweeney wyjaśnia

Patryk Purczyński
2017/01/09 21:08

- To była dobra decyzja - tak o wejściu w rynek konsolowy mówi szef Epic Games. Jak podkreśla, gry studia notowały wyniki nieosiągalne dla gier pecetowych.

Dlaczego Epic Games odeszło od pecetów? Tim Sweeney wyjaśnia

- Gry na komputery robiliśmy w całej historii studia Epic: Jazz Jackrabbit, Jill of the Jungle, Epic Pinball, a potem Unreal - wspomina Tim Sweeney. Potem zespół zmienił jednak front. - Przed epoką Steamu przychody ze sprzedaży gier pecetowy spadały na łeb, na szyję - podkreśla. Jako główną przyczynę takiego stanu rzeczy podaje piractwo.

- W rezultacie PC jako platforma nie rozwijało się na tyle, na ile byśmy tego potrzebowali. My chcieliśmy robić gry pokroju Gears of Wara. Skupienie się na konsolach było dobrą decyzją. Mogliśmy tworzyć produkcje, które sprzedawały się zdecydowanie lepiej niż byłyby w stanie na PC. Nawet teraz, kilka odsłon serii Gears of War sprzedało się w ponad sześciu milionach kopii. Nie sądzę, że jest choć jedna gra, która na Steamie sprzedała się w takim nakładzie - dodaje.

GramTV przedstawia:

Komentarze
14
MisticGohan_MODED
Gramowicz
11/01/2017 21:32

"Nie sądzę, że jest choć jedna gra, która na Steamie sprzedała się w takim nakładzie"

 

Buahahah... ale farmazon. Gość jest oderwany od rzeczywistości :P

fenr1r
Gramowicz
10/01/2017 11:47
22 minuty temu, TigerXP napisał:

Musze Cie zdziwic kolego, ale w dzisiejszych czasach praktycznie nie ma gier, które by nie byly zrzyną z innych produkcji, ewentualnie miksem zrzyn.

Caly pic polega na tym zeby to udoskonalic i odpowiednio dopiescic. Takze to co napisales tyczy sie praktycznie wszystkich twórców.

Dokładnie dlatego nie rozumiem zarzutów typu Hi-Rez zrzyna od Blizz.

Przy czym wg. mnie Blizz zbytnio upraszcza pewne rzeczy, przez co ich gry są płytkie i stosunkowo szybko się nudzą. Takie wrażenie wynoszę z HotS i Overwatch.

Usunięty
Usunięty
10/01/2017 11:21
2 godziny temu, fenr1r napisał:

 

Ty tak na poważnie? Przecież Blizz robi w swoich grach dokładnie to samo - bezczelnie zrzyna pomysły innych. I skąd ta pewność, że Hi-Rez wzorowali się na Blizz a nie odwrotnie?

Musze Cie zdziwic kolego, ale w dzisiejszych czasach praktycznie nie ma gier, które by nie byly zrzyną z innych produkcji, ewentualnie miksem zrzyn.

Caly pic polega na tym zeby to udoskonalic i odpowiednio dopiescic. Takze to co napisales tyczy sie praktycznie wszystkich twórców.




Trwa Wczytywanie