Tim Sweeney dzieli się finansowymi wynikami serii Gears of War. Zdradził też, ile kosztowała pierwsza część - kilkukrotnie mniej niż Judgment.
Tim Sweeney dzieli się finansowymi wynikami serii Gears of War. Zdradził też, ile kosztowała pierwsza część - kilkukrotnie mniej niż Judgment.
- Na rynku konsolowym stała się śmieszna rzecz. Budżety strasznie spuchły. Pierwszy Gears of War kosztował nas 12 milionów dolarów. Zarobiliśmy na nim 100 milionów. Świetny wynik. Ale Gears of War: Judgment kosztował nas już 60 milionów dolarów, ale zarobiliśmy na nim także 100 milionów - powiedział Sweeney. Przypominamy, że Judgment to produkcja, którą Epic zrobiło wraz z polskim studiem People Can Fly. Dodatkowo, jak zauważa Gamespot, Sweeney przyznał kiedyś, że budżet Gears of War 3 był około cztero lub pięciokrotnie większy niż pierwszej części. Oznacza to, że koszty produkcji gry sięgnęły od 48 do 60 milionów dolarów.
Przypominamy, że to właśnie rosnące koszty produkcji spowodowały, że Epic Games zdecydowało się sprzedać markę Gears of War w ręce Microsoftu. Swego czasu studio pracowało nawet nad własnym Gears of War 4, ale produkcja gry kosztowałaby 100 milionów dolarów. Tyle samo musiałaby więc zarobić, aby wyjść "na zero". Tym samym stworzenie tego tytułu mogłoby doprowadzić studio do upadku, o czym informowaliśmy w zeszłym roku.
To właśnie z tego powodu Epic postanowiło powrócić do tworzenia z myślą o graczach komputerowych. - Przesiadka na nową generację, Xboksa One i PlayStation 4, spowodowałaby dalsze podwojenie naszych kosztów. Ale baza posiadaczy konsol wcale nie miała się zdublować. Miała cofnąć się do zera i rosnąć od początku. Poczuliśmy więc, że nasze działanie w gatunku gier AAA jako samodzielny deweloper stałoby pod znakiem zapytania - powiedział Tim.