Gears of War: Judgment od People Can Fly kosztowało 60 milionów. Ile zarobiło?

Paweł Pochowski
2017/01/10 09:20
4
0

Tim Sweeney dzieli się finansowymi wynikami serii Gears of War. Zdradził też, ile kosztowała pierwsza część - kilkukrotnie mniej niż Judgment.

Gears of War: Judgment od People Can Fly kosztowało 60 milionów. Ile zarobiło?

Epic Games przez ostatnich kilka lat było skupione na produkowaniu gier z myślą o konsolach. Informowaliśmy, że według Tima Sweeney'a to była dobra decyzja. Dziś studio wraca do tworzenia na PC, ale oglądając się za siebie podsumowuje wcześniejsze wyniki finansowe swoich produkcji.

- Na rynku konsolowym stała się śmieszna rzecz. Budżety strasznie spuchły. Pierwszy Gears of War kosztował nas 12 milionów dolarów. Zarobiliśmy na nim 100 milionów. Świetny wynik. Ale Gears of War: Judgment kosztował nas już 60 milionów dolarów, ale zarobiliśmy na nim także 100 milionów - powiedział Sweeney. Przypominamy, że Judgment to produkcja, którą Epic zrobiło wraz z polskim studiem People Can Fly. Dodatkowo, jak zauważa Gamespot, Sweeney przyznał kiedyś, że budżet Gears of War 3 był około cztero lub pięciokrotnie większy niż pierwszej części. Oznacza to, że koszty produkcji gry sięgnęły od 48 do 60 milionów dolarów.

Przypominamy, że to właśnie rosnące koszty produkcji spowodowały, że Epic Games zdecydowało się sprzedać markę Gears of War w ręce Microsoftu. Swego czasu studio pracowało nawet nad własnym Gears of War 4, ale produkcja gry kosztowałaby 100 milionów dolarów. Tyle samo musiałaby więc zarobić, aby wyjść "na zero". Tym samym stworzenie tego tytułu mogłoby doprowadzić studio do upadku, o czym informowaliśmy w zeszłym roku.

GramTV przedstawia:

To właśnie z tego powodu Epic postanowiło powrócić do tworzenia z myślą o graczach komputerowych. - Przesiadka na nową generację, Xboksa One i PlayStation 4, spowodowałaby dalsze podwojenie naszych kosztów. Ale baza posiadaczy konsol wcale nie miała się zdublować. Miała cofnąć się do zera i rosnąć od początku. Poczuliśmy więc, że nasze działanie w gatunku gier AAA jako samodzielny deweloper stałoby pod znakiem zapytania - powiedział Tim.

Komentarze
4
Usunięty
Usunięty
11/01/2017 22:49

Korzystając z okazji stwierdzę, że nie mam pojęcia za co na Judgement poleciała taka fala hejtu. /emoticons/wacko.png" srcset="/emoticons/wacko@2x.png 2x" title=":S" width="20" /> Wg mnie PCF odwalili kawał solidnej roboty. Miał to być tylko spin-off/prequel (czy cokolwiek podobnego) z kilkoma bajerami odróżniającymi ją od trylogii i to dostaliśmy, a ludzie, że buuu, bo nie jest "czwórką". Jedyną wadą był strasznie biedny multiplayer, ale kampania była nader przyjemna, głównie za sprawą wcześniej wspomnianych nowinek (tj. system ocen i odtajnionych misji). Internety, tak ciężko je zrozumieć. /emoticons/rolleyes.gif" srcset="/emoticons/rolleyes@2x.png 2x" title="9_9" width="20" />

Usunięty
Usunięty
10/01/2017 14:50
Lamenre napisał:

Chore sumy i to na grę. W co oni niby ładują te pieniądze? Tylko w marketing?

W ludzi. Na zachodzie grafik, programista, level designer jest cenioną osobą. W Polsce to "tylko" 3k często płacą programiście odpowiedzialnego za stworzenie świetnego silnika na którym zarabiają krocie...

MisioKGB
Gramowicz
10/01/2017 11:33

Ten news dotyczy newsa wcześniejszego pod nazwą "Dlaczego Epic Games odeszło od pecetów? Tim Sweeney wyjaśnia". Obie wypowiedzi są zawarte w jednym wywiadzie. Wracając do samej treści, jestem ciekaw co miało największy wpływ na wzrost kosztów przy Judgement, które wszak kosztowało 5 razy tyle co pierwszy GoW.




Trwa Wczytywanie