Quake Champions będzie grą free-to-play

LM
2017/03/11 09:50
7
0

Zainteresowani będą mogli zapłacić za produkt, żeby zyskać szybszy dostęp do dodatkowej zawartości.

Quake Champions w modelu biznesowym free-to-play Quake Champions będzie grą free-to-play

Od czasu zapowiedzi piątej pełnoprawnej odsłony serii Quake cały czas pozostawało tajemnicą, jak Bethesda planuje wprowadzić grę na rynek. Rąbka tajemnicy w tym zakresie uchylił dyrektor kreatywny gry – Tim Willits – w rozmowie z serwisem Polygon. Okazuje się, że gra będzie dostępna bezpłatnie dla wszystkich użytkowników, ale jeśli postanowimy wynagrodzić twórców za proces deweloperski, to pojawi się taka możliwość.

GramTV przedstawia:

Kwota, na jaką może opiewać dobrowolna wpłata, jeszcze nie została ujawniona, ale wiemy, że za jej sprawą możemy uzyskać dostęp do dodatkowej zawartości w postaci pakietu bohaterów. Gracze, którzy zdecydują się na rozgrywkę bez ponoszenia dodatkowych kosztów, będą mieli początkowo dostęp jedynie do jednego bohatera – Strażnika – a wraz z postępami będą mogli odblokować pozostałych czempionów za wewnętrzną walutę w grze. Ta ma stanowić wynagrodzenie za każdy mecz i obecnie nie wiemy, czy będzie możliwość dokupienia jej drogą mikropłatności.

Przyznam, że cały schemat jest interesujący, aczkolwiek daje duże pole do przechylenia balansu rozgrywki w stronę graczy, którzy zapłacili za produkt. Pamiętajmy, że Quake Champions jest nastawiony jedynie na zabawę wieloosobową, więc nawet lekkie odchylenie w stronę zablokowanych początkowo bohaterów może szybko zmienić model free-to-play w pay-to-win. Dajcie znać, co o tym sądzicie.

Komentarze
7
Usunięty
Usunięty
12/03/2017 10:26
dariuszp napisał:

No i R.I.P Quake. Wygladał jak Overwatch na sterydach. Tzn bohaterowie z umiejętnościami w FPS + prędkość, giwery i frajda z Quake 3. O ile "bohaterowie" wg mnie są zbędni bo Quake to zupełnie inny tym strzelanek o tyle stwierdziłem "w overwatch się sprawdziło a tu mamy to samo tylko 3x szybciej".

Ale nie, zamiast zrobić mocnego FPS-a, sprzedać go i pozwolić ludziom szaleć, pakują mikropłatności i bohaterów za paywallem. Unlocki, progress i calą tą masę niepotrzebnych śmieci które zamordowały multi w DOOM 4. W sumie po fiasku multi DOOM 4 mogłem się tego spodziewać.

Nic, DOOM 4 wylatuje z listy gier którymi mam zająć się w najbliższym czasie.

 

No tak, naczelnmy hejter gramu jak zawsze wypisuje bzdury i nawet nie sprawdzi, że QC będzie miało tryb gry bez umiejętności etc :) A już narzekanie na f2p tutaj zajeżdża po prostu bólem dupy, że pewnie pirata nie będzie.

dariuszp
Gramowicz
11/03/2017 17:42

Np to że o tym kto jest lepszy decydują umiejętności i gra zespołowa a nie odblokowanie giwery czy bohatera. Poziom tylko wskazuje ile szacunkowo godzin ktoś spędził z grą. Reszta powinna wynikać z tego faktu 

Unlocki w grach absolutnie nic nie dają. Są dla przegrywów którzy bez p2w nie mogą grać.

Usunięty
Usunięty
11/03/2017 15:53
dariuszp napisał:

No i R.I.P Quake. Wygladał jak Overwatch na sterydach. Tzn bohaterowie z umiejętnościami w FPS + prędkość, giwery i frajda z Quake 3. O ile "bohaterowie" wg mnie są zbędni bo Quake to zupełnie inny tym strzelanek o tyle stwierdziłem "w overwatch się sprawdziło a tu mamy to samo tylko 3x szybciej".

Ale nie, zamiast zrobić mocnego FPS-a, sprzedać go i pozwolić ludziom szaleć, pakują mikropłatności i bohaterów za paywallem. Unlocki, progress i calą tą masę niepotrzebnych śmieci które zamordowały multi w DOOM 4. W sumie po fiasku multi DOOM 4 mogłem się tego spodziewać.

Nic, DOOM 4 wylatuje z listy gier którymi mam zająć się w najbliższym czasie.

Nie, unlocki i progrss to nie nie potrzrbne śmieci, tylko coś co ludzi dziś przyciąga. Ja też to lubie i dlatego nie gram w Overwatch, bo zagram 2 mecze... i po co tak szczerze? Dla funu? Dla fanu to są setki innych gier, które warto pograć a nie w coś, gdzie nie ma żadnego progressu.




Trwa Wczytywanie