Japoński gigant w ubiegłym roku wygenerował aż 57% przychodów całego segmentu.
Japoński gigant w ubiegłym roku wygenerował aż 57% przychodów całego segmentu.
Amerykańska firma analityczna IHS Markit opublikowała raport dla rynku konsol za rok 2016. Wynika z niego, że segment konsol odnotował niewielki spadek w porównaniu z rokiem 2015, co związane jest głównie z rynkową obniżką cen konsol. W 2016 roku gracze wydali na sprzęt, gry i rozmaite usługi 34,7 miliarda dolarów. Zgodnie z oczekiwaniami, najlepiej na tym polu wypada Sony, które wygenerowało 19,7 miliardów przychodu, co stanowi 57% łącznej wartości segmentu w ubiegłym roku. Pozostali gracze na rynku wypadają dość słabo – Microsoft za sprawą konsoli Xbox One wygenerował 9,1 miliarda dolarów, czyli 26% łącznej wartości rynku konsol. Kolejne na liście jest Nintendo z modelami 3DS i 2DS, ale mówimy tutaj jedynie o 8% udziałów.
IHS Markit prognozuje, że w kolejnym roku wartość całego segmentu może przekroczyć 36 miliardów dolarów, głównie za sprawą najnowszych konsol - Nintendo Switch i Project Scorpio. Sprzedaż urządzeń z pewnością zmieni też proporcje rynkowe i procentowy udział w przychodach, ale nic nie wskazuje na to, by Sony zamierzało ustąpić z tronu.