Według Bleszinskiego tylko giganci mogą pozwolić sobie na tworzenie gier AAA.
Według Bleszinskiego tylko giganci mogą pozwolić sobie na tworzenie gier AAA.
– Gry AAA zaczynają przypominać scenę amerykańskich restauracji. Jest wiele restauracji, takich jak Applebee's, Outback Steakhouse, Cheesecake Factory czy Olive Garden. Nie są złe, ale nie są też świetne. Po prostu są.
Swoje słowa odniósł do popularnych serii, takich jak Madden, Call of Duty czy Uncharted:
– Wygląda to tak, że mamy osiem gier, które ciągle powtarzamy. To dobre gry, ale ich wyprodukowanie i wypuszczenie na rynek kosztuje setki milionów dolarów.
Powód, dla którego rynek wygląda w ten sposób? Bleszinski twierdzi, że chodzi o rozpoznawalność gier. Uważa, że gracze kupują to, co już znają. Poza tym na wyprodukowanie gier AAA stać, według Bleszinskiego, jedynie gigantów, jak Activision, 2K czy Sony. Tutaj podaje dwa przykłady – Horizon Zero Dawn, które mogło być tworzone przez 5 lat z funduszy Sony i BioShock Infinite, po wydaniu którego studio Irrational Games zostało zamknięte, bo pieniądze wydane na produkcję nie zwróciły się. Bleszinski twierdzi więc, że najlepszym sposobem jest tworzenie gier AA z mniejszym budżetem. Takich jak chociażby wspomniane LawBreakers.
Jest to nieopłacalny model, chyba że jest to znana marka lub firma taka jak Activision, 2K czy Sony.
Przypomnijmy, że Cliff Bleszinski znany jest przede wszystkim z takich produkcji, jak Gears of War czy Unreal. Kiedyś był silnie związany z Epic Games, teraz jednak można go kojarzyć z Boss Key Productions oraz gry LawBreakers.