Pracownicy Ubisoftu powiedzieli kilka słów na temat pracy nad sztuczną inteligencją w grach

Katarzyna Dąbkowska
2017/04/25 11:41
3
0

Jak mówi jeden z nich - kod jest nieważny. Ważne jest to, czy gracz będzie czerpał przyjemność z gry.

Pracownicy Ubisoftu powiedzieli kilka słów na temat pracy nad sztuczną inteligencją w grach

Sztuczna inteligencja nas otacza. Tak samo jest z grami. Często ten element gier jest pomijamy lub zapominany, jednak w rzeczywistości pracuje nad nim cała zgraja profesjonalistów. Przykładem może być tutaj Ubisoft, którego pracownicy postanowili wypowiedzieć się w kilku słowach na temat kreowania sztucznej inteligencji w grach.

Niestety, pracownicy Ubisoftu nie wdają się zbytnio w szczegóły swojej pracy, a jedynie ogólnikami wspominają, jak pracują, by dostarczyć użytkownikom jak najlepsze wrażenia. Jak mówi Eric Martel, główny programista zajmujący się sztuczną inteligencją w Assassin's Creed Syndicate, na koniec nieważny jest sam kod, ale to, czy gracz czerpie radość z grania w daną grę. Poniżej wideo, w którym możemy usłyszeć nieco więcej o pracy programistów w Ubisofcie:

GramTV przedstawia:

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
25/04/2017 22:46

Niektórzy ludzie nie zdają sobie sprawy, że wprowadzenie realnego systemu trudności w którym strażnik zaatakowałby Cię tylko dlatego, że nosisz ubiór assasyna byłby po prostu strasznie denerwujący dla wielu graczy. Gry mają sprawiać radość, a nie godziny siedzenia tylko po to by przejść jeden poziom. Niestety, bo sam jestem osobą która lubi wyzwania ale w dzisiejszych czasach nie ma gier z trudnym AI. Jest podział na dobre i słabe które reaguje na bohatera i walczy z nim w inny sposób.

Usunięty
Usunięty
25/04/2017 18:27

Unity: gdy nie widzi cię chociaż kucasz mu pod nogami za barykadą która nawet cię nie zakrywa, ale widzi cię plecami przez zamknięte drzwi (których nie da się nawet otworzyć)

dariuszp
Gramowicz
25/04/2017 12:58

Prawie nikt sztucznej inteligencji nie robi. Programują skrypty pod sytuację i tyle. To tak jak np Microsoft nigdy nie rozpoznawał pozycji gracza w Kinect. Robili fotkę, generowali template i dopasowywali to co ktoś robi do tysięcy pozycji jakie mają zapisane. Dlatego Kinect nigdy dobrze nie działał.

Dlatego przeciwnicy w grach są tak głupi więc maskuje się to ich ilością.




Trwa Wczytywanie