Activision Blizzard podało wyniki finansowe z I kwartału 2017 roku. Wynika z nich, że platformą zapewniającą największe przychody był w tym okresie PC.
Activision Blizzard podało wyniki finansowe z I kwartału 2017 roku. Wynika z nich, że platformą zapewniającą największe przychody był w tym okresie PC.
Głównej zasługi należy tu upatrywać w grach Blizzarda: Hearthstone: Heroes of Warcraft i Overwatch. Warto też zwrócić uwagę, że w porównaniu do poprzedniego kwartału, od stycznia do marca przychody z PC wzrosły o 42 proc. (166 mln dolarów), podczas gdy z konsol spadły o 20 proc.
Dzieląc wpływy Activision Blizzard na kanały dystrybucji, nie sposób nie dostrzec dominacji sektora cyfrowego - z niego pochodzi 80 proc. przychodów wygenerowanych w I kwartale 2017. 16-procentowy udział ma sprzedaż tradycyjnymi kanałami, natomiast 4 proc. ogólnej kwoty pochodzi z innych źródeł. Przed rokiem dysproporcja pomiędzy dystrybucją cyfrową a tradycyjną również była bardzo wyraźna, ale jednak znacznie mniejsza - 64 do 33 na korzyść tej pierwszej.