Sony z milionem sprzedanych gogli PlayStation VR

LM
2017/05/10 11:30
4
0

Firma analityczna SuperData zakłada, że jeszcze w tym roku Sony sprzeda 2,5 miliona egzemplarzy PSVR.

Sony z milionem sprzedanych gogli PlayStation VR

Zgodnie z wyliczeniami firmy analitycznej SuperData, w pierwszym kwartale bieżącego roku japoński gigant wysłał do klientów około 375 tysięcy egzemplarzy gogli PlayStation VR. Opierając się na tych obliczeniach, możemy założyć, że z końcem kwartału gogle PSVR znalazły już ponad milion nabywców, gdyż 19 lutego Sony zgłaszało 915 tysięcy sprzedanych gogli. Zgodnie z wyliczeniami SuperData, do końca roku gogle PSVR trafią do 2,6 miliona domów.

O ile technologia VR na konsoli Sony radzi sobie nieźle, to znacznie gorzej wyglądają wyniki dla sprzętów kompatybilnych z komputerami osobistymi. W pierwszym kwartale 2017 roku HTC i Oculus wspólnymi siłami nie były w stanie dogonić Sony. Z tej dwójki mimo wszystko lepiej radzi sobie HTC, którego Vive powędrowało do 95 tysięcy klientów. Co prawda Oculus boryka się z wewnętrznymi problemami, ale nawet po obniżce gogle znalazły ponad 60 tysięcy nabywców. Zgodnie z prognozami SuperData, gogle HTC Vive w tym roku powędrują do 553 tysięcy użytkowników. Oculus Rift trafi do 346 tysięcy graczy.

GramTV przedstawia:

Warto mieć na uwadze, że baza gier wciąż jest mocno ograniczona i dopiero kolejne warte uwagi tytuły przechylą szalę na korzyść technologii VR. Oczywistą przeszkodą jest też cena sprzętu, w szczególności dla PC.

Dajcie znać jak Waszym zdaniem będzie wyglądała przyszłość VR. Podzieli los 3D, czy znajdzie swoją niszę?

Komentarze
4
fenr1r
Gramowicz
10/05/2017 17:50
5 godzin temu, dariuszp napisał:

VHS vs BETAMAX. Wygrała cena i dostępność. Technikalia miały drugorzędne znaczenie.

- Oculus kazał mi czekać 3 miesiące. PSVR dostałem od ręki. - Trzeba mieć PC pod Oculusa. Wcale nie słaby. PSVR działa z konsolą sony. - Nigdy nie wiesz jak Ci gra zadziała na PC (i czy zadziała). PSVR nie ma tego problemu. - PSVR jest 2x tańsze niż konkurencja. - PSVR wyglądają lepiej i nosi sie je lepiej.

Gorsza rozdzielczość i gorszy tracking tak naprawdę nie ma znaczenia bo gry VR to nadal bardziej ciekawostka jak nowy gatunek który będzie wymagał większej jakości i dokładności. A co za tym idzie - zanim pojawią sie porządne pełnowartościowe gry, Sony dawno wypuści V2 z bardziej dedykowanymi urządzeniami do tego (teraz używają kamerkę move). A do tego czasu zjedzą rynek i zabiją obecną konkurencję.

Pfff, Google sprzedało 90 mln szt. Google Cardboard i wdeptało Sony w ziemię. Bo nie liczą się technikalia.

Jak zobaczyłem screeny z Dirt Rally na PSVR to myślałem, że chwalą się grą wydaną 15 lat temu.

 

dariuszp
Gramowicz
10/05/2017 14:39

Mówie o AAA. EVE, Battlezone i RIGS mam. To gry małe, gdzie zawartość jest robiona copy-pastego. Ale fakt faktem że typ rozgrywki do tego pasuje. Jakościowo Batman jest kapitalny. Ale jest na 1-2 godziny. I tak z większością gier jest.

Nie ma niczego w co możesz wsiąknąć na dłużej.

Nie zmienia faktu że z zakupu PSVR mimo tych braków jestem zadowolony. Nie ukrywam że okulary na codzień się kurzą. Ale przy każdej imprezie w mieszkaniu okulary są oblegane.

Karfein
Gramowicz
10/05/2017 14:14

Są już dobre pełnowartościowe gry. EVE: Valkyrie wciąga na maksa mimo powtarzalności. Szkoda, że RIGS tak podcięli skrzydła, bo gra się świetnie, ale bez update'ów cena jest zaporowa i warto ogarnąć tylko w promocji.

Battlezone po update'ach stanowi naprawdę świetny smaczek, ale wciąż polecam jedynie w kooperacji, bo w singlu poziom trudności niszczy wszystko.




Trwa Wczytywanie