W sieci pojawiły się zdjęcia najnowszego wydania magazynu Game Informer, który jeszcze nie ukazał się na rynku. Na łamach pisma przygotowano obszerną zapowiedź gry Assassin's Creed: Origins, więc typowo dla współczesnego internetu, wiele ważnych szczegółów ujrzało światło dzienne jeszcze przed konferencją Ubisoftu, która odbędzie się dopiero w poniedziałek. Najważniejszą informacją jest data premiery gry, którą wyznaczono na 27 października. Tego dnia gra ukaże się na komputerach osobistych i konsolach ósmej generacji. Akcja gry przeniesie nas do starożytnego Egiptu, który był w tamtych czasach szczególnie dobrze rozwinięty, co dało twórcom duże pole manewru. W toku rozgrywki zwiedzimy między innymi latarnię na Faros, Bibliotekę Aleksandryjską czy zajrzymy do piramidy.
W ramach zapowiedzi ujawniono też, że z nadchodzącej gry zniknie mini mapa, która zostanie zastąpiona przez kompas podobny do tego, który widzieliśmy w Skyrimie. Poza tym znacznie usprawniono system wspinania się, które ma być o teraz możliwe dla każdego napotkanego obiektu. Dodatkowo będziemy pływać i jeździć konno lub na grzbiecie wielbłąda. Zmiany dotknęły też charakterystycznej dla asasynów umiejętności Wzrok Orła, która teraz będzie zaznaczać położenie ważnych obiektów i osób poprzez pulsowanie, a nie oznaczenia kolorystyczne w świecie gry. Bohaterowi towarzyszy orzeł, którym będziemy mogli pokierować, żeby zdobyć dodatkowe informacje o lokacjach.
Zmieniono także system walki i sposób, w jaki będziemy mogli rozwinąć bohatera. Pomogą w tym specjalne zdolności, które będziemy mogli odblokować po zdobyciu kolejnych poziomów. Walka będzie bardziej wymagająca i jej głównym elementem będzie korzystanie ze wspomnianych zdolności. Co więcej, wyposażenie będzie podzielone na klasy i kategorie, a poza standardowymi narzędziami znanymi z poprzednich odsłon serii nierzadko sięgniemy po łuk lub tarczę. Ważną zmianą mają być wybory moralne, które odcisną swoje piętno na losach bohatera i przebiegu linii fabularnej gry.
W skrócie gra nabierze sandboksowego charakteru z dużym naciskiem na elementy znane z gier RPG. Jak Wam się podobają takie zmiany?