EA idzie w kierunku otwartych światów, bo łatwiej je monetyzować

LM
2017/10/23 19:30

Były pracownik studia BioWare tłumaczy, dlaczego zamknięto Visceral Games.

EA idzie w kierunku otwartych światów, bo łatwiej je monetyzować

W minionym tygodniu informowaliśmy o zamknięciu studia Visceral Games (m.in. seria Dead Space) przez Electronic Arts. Przypomnijmy, że ostatnim projektem zamkniętego studia była produkcja osadzona w uniwersum Gwiezdnych Wojen. Włodarze EA wyjaśnili, że produkcja oferowała zbyt liniowy model rozgrywki, co minęło się z oczekiwaniami i przekreśliło dalsze losy studia. Jest to o tyle kontrowersyjne, że w zalewie gier-usług wielu graczy chętnie sięgnęłoby po tego typu tytuł bez mrugnięcia okiem. Tymczasem Manveer Heir – były pracownik studia BioWare zaangażowany w produkcję gier Mass Effect 3 i Mass Effect: Andromeda – postanowił rzucić nieco światła na całą sprawę.

Podczas audycji przeprowadzonej przez Radio Waypoint przyznał, że przy obecnej polityce Electronic Arts gra AAA z liniowym modelem rozgrywki nie ma racji bytu. Nadchodzące gry będą oferować otwarte światy i jako gry-usługi będzie znacznie łatwiej umieścić w nich mikropłatności. Heir wyjaśnił, że wszystko zaczęło się, gdy dodatkowo płatne pakiety kart w trybie wieloosobowym Mass Effect 3 okazały się dużym sukcesem – nierzadko pojedyncze osoby potrafiły wydać nawet dodatkowe 15 tysięcy dolarów w formie mikropłatności. Następstwem tego było wprowadzenie trybów sieciowych w innych grach EA jak np. Dragon Age i przesunięcie modelu rozgrywki w kierunku otwartych światów. Na fali tej polityki powstaje także zapowiedziana podczas tegorocznych targów E3 gra Anthem. Zasady są proste – gra ma działać w taki sposób, by dało się w nią grać jak najdłużej, a z czasem pojawią się zyski z mikropłatności. Do liniowych gier nastawionych na single player mało kto wraca.

GramTV przedstawia:

Dajcie znać, co o tym sądzicie.

Komentarze
24
Usunięty
Usunięty
26/10/2017 13:19
1 godzinę temu, lis_23 napisał:

Wiesz, nie gram w multi i nie korzystam z udogodnień, ułatwień poza tym, co sami dają w grze lub jako dodatek do gry, więc nie stanowię targetu dla twórców tychże udogodnień.

To nie działa według twojego widzi mi się tylko kupujesz gry z nimi więc według twórców jesteś ich "target consumer". Więc jesteś częścią problemu tak czy siak.

Usunięty
Usunięty
26/10/2017 11:28
20 minut temu, Numenpl napisał:

Właśnie to nastawienie "mi nie przeszkadzają" jest także powodem dla którego taka sytuacja powstała i możesz winić samego siebie. 

Wiesz, nie gram w multi i nie korzystam z udogodnień, ułatwień poza tym, co sami dają w grze lub jako dodatek do gry, więc nie stanowię targetu dla twórców tychże udogodnień.

Usunięty
Usunięty
26/10/2017 11:05
1 minutę temu, lis_23 napisał:

Mi nie przeszkadzają mikropłatności ani "loot boxes", ponieważ, jak pisałem wcześniej, nie korzystam z tego i tyle. Przeszkadza mi za to brak długich, singlowych i liniowych gier, jak za dawnych czasów - a wszystko zaczęło się od multi, który stał się popularniejszy od singla.

Właśnie to nastawienie "mi nie przeszkadzają" jest także powodem dla którego taka sytuacja powstała i możesz winić samego siebie. 




Trwa Wczytywanie