Wraz z dodatkiem pojawią się nowi przywódcy, cywilizacje, jednostki, cuda i mechaniki rozgrywki.
Wraz z dodatkiem pojawią się nowi przywódcy, cywilizacje, jednostki, cuda i mechaniki rozgrywki.
2K i Firaxis Games zapowiedzieli Rise and Fall, rozszerzenie dla Sid Meier’s Civilization VI. Twórcy chcieli zrealizować dwa cele: stworzyć dynamiczne imperia i wzbogacić grę o większą liczbę elementów fabularnych. Jak wskazuje tytuł, w trakcie rozgrywki cywilizacje będą rozwijać się i upadać, a granice - przesuwać się, w zależności od zmieniających swą lojalność miast.
W grze pojawią się złote ery i ciemne wieki, które wprowadzą znaczące zmiany, lecz czasowo będą ograniczone do jednej epoki. Trwanie złotej ery będzie oznaczało dla graczy ogromne premie do lojalności (i nie tylko), ale też utrudni dotarcie do kolejnych złotych er. Ciemny wiek działa odwrotnie, wpływa negatywnie na lojalność miast i osłabia zmagających się z nim graczy, lecz pozwala uzyskać dostęp do specjalnych doktryn i dotrzeć do wyjątkowo potężnej ery heroicznej, będącej odpowiednikiem "potrójnej" złotej ery. W zależności od sytuacji danego imperium, miasta będą mogły ogłosić niezależność lub nawet zmienić właściciela.
Aby zapewnić sobie większą lojalność, będziemy mogli wysłać do miasta gubernatora i aktywnie decydować o kierunku rozwoju. Gubernatorzy umożliwiają specjalizację miast, posiadają własny zestaw premii i mogą przemieszczać się między miastami. W czasie gry można zdobyć aż siedmiu gubernatorów.
Sojusze w Civilization VI zostaną wzbogacone o nowe możliwości. Uprzednio zapewniały one wyłącznie pewność, że sojusznik nie pokrzyżuje nam planów, teraz pozwolą czerpać każdej ze stron korzyści, tym większych, im dłużej trwa sojusz. Sojusze będą dzielić się na naukowe, wojskowe, ekonomiczne, kulturowe i religijne.
Kolejnym mechanizmem będą interwencje kryzysowe, zaprojektowane z myślą o sytuacjach, gdy jeden z graczy zdobywa na danym obszarze znaczną przewagę. Inni gracze, dołączający do interwencji kryzysowej, mogą w tej sytuacji np. spróbować nawrócić święte miasto na inną religię lub użyć broni jądrowej. Jeśli wypełnią cel, zapewnią sobie korzyści, w przeciwnym wypadku korzyści odniesie ich przeciwnik.
Rise and Fall wprowadzi także dziewięciu nowych przywódców, osiem cywilizacji, mnóstwo nowych jednostek, dzielnic, cudów, budynków i nie tylko. Kolejne szczegóły poznamy w nadchodzących tygodniach.
Rise and Fall ukaże się 8 lutego 2018.