E-sport to coraz większy biznes. Tendencja wzrostowa wg badań firmy SuperData powinna się utrzymać przez co najmniej kilka najbliższych lat.
E-sport to coraz większy biznes. Tendencja wzrostowa wg badań firmy SuperData powinna się utrzymać przez co najmniej kilka najbliższych lat.
"Rynek e-sportowy wreszcie dotarł do głównego nurtu odbiorców. Niegdyś wielki jedynie na najważniejszych rynkach azjatyckich, jak koreański, e-sport rozrósł się globalnie i obecnie jest w świadomości każdego wydawcy, platformy i marki" - zauważają analitycy SuperData w swoim raporcie. 85 proc. przychodów pochodzi z reklam i od inwestorów, ale coraz popularniejszy robi się trend inwestowania w tę dyscyplinę przez profesjonalne kluby sportowe czy globalne marki.
Wśród tytułów odgrywających czołowe role w e-sporcie są chociażby Overwatch i League of Legends. Interesującym przypadkiem jest też PlayerUnknown's Battlegrounds, które wdarło się na to pole bez formalnej strategii. Dość powiedzieć, że rozgrywki w PUBG mają 20 razy więcej widzów niż graczy, a o szalonej popularności tytułu wśród tych ostatnich pisaliśmy w ostatnich miesiącach wielokrotnie.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!