Na razie nie wyznaczono nowej daty premiery.
Na razie nie wyznaczono nowej daty premiery.
Ys VIII: Lacrimosa of Dana trafiło we wrześniu ubiegłego roku na PS4 i PS Vita w Europie i Ameryce Północnej. Twórcy przygotowywali również wersję na PC, ale musieli opóźnić premierę, by ulepszyć gameplay i jakość tłumaczenia. Patch ze stosownymi poprawkami ukaże się na konsolach zgodnie z planem, 30 stycznia, ale na pecetową wersję przyjdzie nam poczekać jeszcze długo. NIS America ogłosiło kolejne opóźnienie, by naprawić problemy ze zbyt niską liczbą klatek na sekundę i wyciekami pamięci na PC. Wydawca przeprosił za zaistniałą sytuację.
- Problemy ze zbyt niską liczbą klatek na sekundę i wyciekami pamięci były wyraźnie widoczne we wczesnych buildach na PC, jakie otrzymaliśmy. By im zaradzić, zaczęliśmy analizować proces rysowania, dzięki czemu poprawiliśmy ogółem wydajność. Jednakże, w pewnych okolicznościach, liczba klatek na sekundę nadal spada. Systemy pozwalające uporać się z tym problemem w dużym stopniu są oparte na architekturze oryginalnej wersji na PS4, a więc nie można ich wykorzystać na PC. Natomiast kwestia wycieków pamięci jest mniej skomplikowana i można ją rozwiązać w ciągu weekendu.
Wersja na PC pierwotnie miała być portem - chciano uniknąć zbyt głębokich zmian w kodzie. Jednak po drugiej turze beta-testów okazało się, że będą one konieczne. Nowa data premiery zostanie ogłoszona później.
W Ys VIII: Lacrimosa of Dana kierujemy bohaterem imieniem Adol, który budzi się jako rozbitek na przeklętej wyspie. Wraz z innymi rozbitkami, buduje wioskę, walczy z przerażającymi bestiami i przemierza tajemnicze ruiny. Równocześnie zaczyna śnić o dziwnej, niebieskowłosej dziewczynie z innego świata.