Ktoś jeszcze ma ochotę pobawić się z generatorem opowieści w klimatach science-fiction?
Ktoś jeszcze ma ochotę pobawić się z generatorem opowieści w klimatach science-fiction?
- RimWorld sprzedało się w liczbie ponad miliona egzemplarzy. Platynowy status! - pisze Tynan Sylvester z Ludeon Studios. - To dla mnie bardzo niespodziewany moment. Pierwotnie na Kickstarterze sprzedało się zaledwie 1000 sztuk, a i to wydawało się dużo. To... szaleństwo. Dziękuję serdecznie wszystkim graczom za zakupienie gry, Piotrowi Walczakowi, Benowi Rog-Wilhelmowi i wszystkim, którzy nad nią pracowali, modderom za stworzenie ogromnej liczby modów, które są skomplikowane, przerażające, użyteczne i zabawne. Także tym, którzy tworzyli filmy z RimWorld, transmitowali rozgrywkę albo po prostu opowiedzieli o grze znajomemu. Tym, którzy tworzyli komiksy i grafiki, tym, którzy moderowali fora i dyskusje na czacie, każdej osobie, która ożywiała społeczność. Te podziękowania to i tak za mało. Miejmy nadzieję, że RimWorld i społeczność pozostaną silne jeszcze przez długi czas.
W RimWorld śledzimy losy ocalałych rozbitków statku kosmicznego, którzy znaleźli się na skraju wszechświata i zaczynają budować tam kolonię. Naszym zadaniem jest zadbać o potrzeby kolonistów, walczyć z dzikimi plemionami, bandytami i zwierzętami oraz wytwarzać różne, niezbędne dobra. Za każdym razem świat w grze generowany jest na nowo.
RimWorld jest "generatorem historii" - podczas rozgrywki pojawiają się zdarzenia typu najazdy piratów, burze czy wizyty kupców. Sztuczna inteligencja analizuje naszą sytuację i decyduje, jakie wydarzenia stworzą najlepszą opowieść. Do wyboru jest trzech narratorów: Cassandra Classic stawia przed nami coraz trudniejsze wyzwania, Phoebe Chillax zapewnia spokojniejszą rozgrywkę, zaś Randy Random jest zupełnie nieprzewidywalny.
RimWorld jest dostępne na Steam w ramach Early Access od lipca 2016 i już wtedy było grą wartą wypróbowania.