Gravel od Milestone bez obsługi HDR na Xbox One X

Katarzyna Dąbkowska
2018/02/18 11:37
0
0

Dostanie go za to PS4 Pro i PC.

Gravel od Milestone bez obsługi HDR na Xbox One X

Już niedługo, bo 27 lutego, zadebiutuje nowa produkcja włoskiego studia Milestone - Gravel. Te offroadowe, zręcznościowe wyścigi trafią na PC, PlayStation 4 i Xbox One, a dodatkowo wykorzystają moc „silniejszych” konsol czyli PS4 Pro i XOne X. Redaktorzy portalu wccftech.com skontaktowali się z przedstawicielem studia, aby dowiedzieć się na czym będzie polegać wsparcie mocniejszych konsoli i trzeba przyznać, odpowiedź zaskakuje.

Zarówno wersje na PlayStation 4 Pro i Xboksa One X zaoferują graczom usprawnienia graficzne w postaci wyższej jakości tekstur, lepszych efektów, podniesionej rozdzielczości oraz wsparcia dla 4K. Nie zmieni się liczba klatek na sekundę i gra nawet na mocniejszych konsolach będzie dalej działać w 30 fpsach. Dziwnie za to prezentuje się kwestia obsługi HDRu.

GramTV przedstawia:

Otóż z dobrodziejstw technologii HDR skorzystają jedynie gracze PS4, PS4 Pro oraz pecetowi. Dlaczego nie Xbox One X, skoro to najmocniejsza konsola tej generacji? Otóż zdaniem przedstawicielki studia Milestone, w momencie rozpoczęcia prac nad grą, używany do produkcji silnik Unreal Engine 4 nie oferował wsparcia dla HDR na Xboksach. Obsługa tej technologii pojawi się jednak w kolejnych grach studiach Milestone, które trafią na Xboksa One.

Redaktorzy zapytali również o wersję na Nintendo Switch. Skoro poprzednia gra studia, wydane niedawno Monster Energy Supercross pojawiło się na hybrydowej konsoli Nintendo to dlaczego ich kolejny tytuł na nią nie trafi. Zdaniem przedstawicielki studia, w momencie rozpoczynania prac nad Gravel, Switcha nie było jeszcze na rynku, więc nikt o tym wtedy nie myślał, a dodawanie kolejnej konsoli już w trakcie prac nad grą byłoby problematyczne.

O ile w przypadku wersji na Switcha ma to sens, tak historia o Unreal Engine 4, Xboksie i HDRze wydaje się być mocno naciągana. W końcu wielu twórców tworzyło swoje gry na Xboksa One, kiedy jeszcze nie było na rynku Xa, a potem małym patchem dodawało wsparcie dla HDRu.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!