RTS Northgard debiutuje na PC, zobacz premierowy zwiastun

Małgorzata Trzyna
2018/03/08 15:59
6
0

Po roku od wydania gry w Early Access, możemy cieszyć się pełną kampanią.

Zgodnie z zapowiedziami, Northgard właśnie opuściło fazę Early Access. Najważniejszą nowością w porównaniu z wczesną wersją jest pełna kampania, składająca się z 11 rozdziałów. Gramy jako Rig, syn króla wikingów. Gdy ojciec bohatera zostaje zamordowany, a jego Regal Horn skradziony, nie pozostaje nam nic innego jak dokonać zemsty.

Kampanię można przechodzić na czterech poziomach trudności, wykonywać dodatkowe zadania i zdobywać osiągnięcia. Po ukończeniu każdego rozdziału na poziomie Hard oraz zrealizowaniu wszystkich dodatkowych celów możemy odblokować "coś wyjątkowego" do wykorzystania w trybach solo i wieloosobowym. Grając w trybie multiplayer, możemy wybierać, czy chcemy skorzystać z dedykowanych serwerów, czy sami hostować grę.

GramTV przedstawia:

Premiera Northgard nie oznacza, że gra nie będzie już więcej rozwijana. Twórcy planują dodawać nowe funkcje, tryby zabawy i klany, jak również wprowadzać usprawnienia, poprawiać balans i łatać niedociągnięcia.

Northgard już we wczesnym dostępie było świetne - w tej fazie gra przyciągnęła 600 tysięcy graczy.

RTS Northgard debiutuje na PC, zobacz premierowy zwiastun

Komentarze
6
alex1112
Gramowicz
09/03/2018 00:08
wolff01 napisał:
alex1112 napisał:
koNraDM4 napisał:
alex1112 napisał:

Zastanawia mnie, czy jest dzisiaj jeszcze miejsce dla klasycznych gier RTS. Kiedys byłem wielkim fanem tego gatunku. Dzisiaj po rozwiązaniach, które wprowadziły serie Total War oraz Warhammer 40k, sam się dziwiem co takiego lubiałem w tej topornej rozgrywce.

Pomijając Total Wara z którym się zgodzę to Warhammer 40k co część to inna kombinacja mechanik była, więc nie wiem, o które ci chodzi bo jednak nie wszystko tam wyszlo

Dzieje RTSów można podzielić na dwa etapy. Ten przed Dawn of War i ten po nim. Dwójka poszła bardziej w strone Taktycznego RPG ( z tego co pamiętam była nawet aktywna pałza). Natomiat to własnie jedynka zmieniła świat RTS.

Formuła z Dawn of War została jeszcze ponadto rozwinięta w Company of Heroes.

Niektórzy "upadku" RTS upatrują się w tym, że formuła się po prostu wyczerpała (nie szło już nic nowego wymyślić) i zaczęto mieszać RTS z innymi gatunkami gier żeby przyciągnąć graczy. Obecnie jedynie chyba Stacraft II plus parę innych gier się trzymają.

Ale RTS-y mogą wciąż przeżyć renesans. Sporo graczy czy to kierowanych nostalgią czy ciekawością chce teraz wrócić do "korzeni". Jestem pewien, że remake Warcrafta III (o ile powstanie) czy Age of Empires IV spotkają się z ciepłym przyjęciem. Na możliwy powrót gatunku może też wskazywać fakt powstawania remake-ów gier typu AoE I i II oraz przeróżnych tworów na Steam-ie, w tym właśnie Northgarda.

Nawiązując do wpisu kolegi poniżej. Mnie np. do RTS ciągnie nostalgia, która uderzyła ze zdwojoną siłą gdy pojawiły się plotki o remaku Warcraft III. Niestety Blizzard zagrał fanom na nosie... na szczęście w podobnym czasie zapowiedziano oficjalna datę premiery Northgard. Gra ta póki co bardzo fajnie wypełniła mi tę "lukę". A co m. in lubię w RTS-ach? Chyba m. in. patrzenie na to jak moje "ludziki" krzątają się zbierając surowce i rozbudowując bazę. Turówki jednak nie dają tej dynamiki...

RTSy zabiła ewolucja. Owszem co pewien czas pojawia się jakas żywa skamielina, która jest ciepło przyjmowana, ale aby osiągała jakis wielki sukces finansowy ni widu ni słychu. Zgadzam się że SC II jest tu wyjatkiem, ale jest to zasługą świetnego i dobrze zbalansowanego multi ( i masy kapuch pompowanej w marketing i Esport) I gra blizarda zajmuje  właściwie cała nisze.

Owszem sam lubie wrócic do Twerdzy, czy AoE. Gry dobre, ale nie zmienia to faktu że to toporne dinozaury.

Klasyczny RTS wygląda nastepująco. Rozbuduj się, zabunkruj, przetrwaj, rozbuduj armie, zaznacz wszystko, kliknij na środek bazy wroga. Kiedy zacznie się to rozbudowywać, to aby całość była grywalna siłą żeczy trzeba się skupić na konkretnych aspektach. I tak rozbudowa warstwy taktycznej pociaga za soba uproszczenie/pozbycie sie ekonomi. Rozbudowa ekonomi wymusza uproszczenie walki. I tak dalej. I stąd juz prosta droga do krzyzowania gatunków.

wolff01
Gramowicz
08/03/2018 22:52
alex1112 napisał:
koNraDM4 napisał:
alex1112 napisał:

Zastanawia mnie, czy jest dzisiaj jeszcze miejsce dla klasycznych gier RTS. Kiedys byłem wielkim fanem tego gatunku. Dzisiaj po rozwiązaniach, które wprowadziły serie Total War oraz Warhammer 40k, sam się dziwiem co takiego lubiałem w tej topornej rozgrywce.

Pomijając Total Wara z którym się zgodzę to Warhammer 40k co część to inna kombinacja mechanik była, więc nie wiem, o które ci chodzi bo jednak nie wszystko tam wyszlo

Dzieje RTSów można podzielić na dwa etapy. Ten przed Dawn of War i ten po nim. Dwójka poszła bardziej w strone Taktycznego RPG ( z tego co pamiętam była nawet aktywna pałza). Natomiat to własnie jedynka zmieniła świat RTS.

Formuła z Dawn of War została jeszcze ponadto rozwinięta w Company of Heroes.

Niektórzy "upadku" RTS upatrują się w tym, że formuła się po prostu wyczerpała (nie szło już nic nowego wymyślić) i zaczęto mieszać RTS z innymi gatunkami gier żeby przyciągnąć graczy. Obecnie jedynie chyba Stacraft II plus parę innych gier się trzymają.

Ale RTS-y mogą wciąż przeżyć renesans. Sporo graczy czy to kierowanych nostalgią czy ciekawością chce teraz wrócić do "korzeni". Jestem pewien, że remake Warcrafta III (o ile powstanie) czy Age of Empires IV spotkają się z ciepłym przyjęciem. Na możliwy powrót gatunku może też wskazywać fakt powstawania remake-ów gier typu AoE I i II oraz przeróżnych tworów na Steam-ie, w tym właśnie Northgarda.

Nawiązując do wpisu kolegi poniżej. Mnie np. do RTS ciągnie nostalgia, która uderzyła ze zdwojoną siłą gdy pojawiły się plotki o remaku Warcraft III. Niestety Blizzard zagrał fanom na nosie... na szczęście w podobnym czasie zapowiedziano oficjalna datę premiery Northgard. Gra ta póki co bardzo fajnie wypełniła mi tę "lukę". A co m. in lubię w RTS-ach? Chyba m. in. patrzenie na to jak moje "ludziki" krzątają się zbierając surowce i rozbudowując bazę. Turówki jednak nie dają tej dynamiki...

alex1112
Gramowicz
08/03/2018 22:11
koNraDM4 napisał:
alex1112 napisał:

Zastanawia mnie, czy jest dzisiaj jeszcze miejsce dla klasycznych gier RTS. Kiedys byłem wielkim fanem tego gatunku. Dzisiaj po rozwiązaniach, które wprowadziły serie Total War oraz Warhammer 40k, sam się dziwiem co takiego lubiałem w tej topornej rozgrywce.

Pomijając Total Wara z którym się zgodzę to Warhammer 40k co część to inna kombinacja mechanik była, więc nie wiem, o które ci chodzi bo jednak nie wszystko tam wyszlo

Dzieje RTSów można podzielić na dwa etapy. Ten przed Dawn of War i ten po nim. Dwójka poszła bardziej w strone Taktycznego RPG ( z tego co pamiętam była nawet aktywna pałza). Natomiat to własnie jedynka zmieniła świat RTS.




Trwa Wczytywanie