Battlefield V oficjalnie zaprezentowany

Katarzyna Dąbkowska
2018/05/23 23:11

EA pokazało trailer i ujawniło pierwsze szczegóły.

Battlefield V oficjalnie zaprezentowany

Electronic Arts w końcu zaprezentowało długo wyczekiwaną grę – Battlefield V. Potwierdziły się wcześniejsze doniesienia mówiące o tym, że produkcja przeniesie nas do czasów II wojny światowej. Pojawią się dobrze znane i nowe tryby w rozgrywce wieloosobowej, a także kampania dla pojedynczego gracza (Opowieści Wojenne). Swoje umiejętności będziemy mogli również wykorzystać podczas starć w kooperacji (Siły Połączone). Pojawi się również nowy model wsparcia gry – Teatry Wojny.

Tryb wieloosobowy doczeka się kilku nowości. Teraz gracze będą mogli przewozić broń stacjonarną za pomocą pojazdów, budować fortyfikacje czy je naprawiać dla własnej ochrony. Gracze będą mogli tworzyć i personalizować własnych żołnierzy. Będą mieli wpływ nie tylko na ich wygląd zewnętrzny, ale również na ich umiejętności. Poza tym będą mogli dokonać zmian w swoich pojazdach czy broni. Twórcy zapowiedzieli również, że powróci tryb Podbój dla 64 osób. Wróci też wspomniany tryb znany z Battlefield 1 – Opowieści Wojenne. Gracze będą mogli walczyć obok innych żołnierzy w ośnieżonej Norwegii oraz w Afryce.

GramTV przedstawia:

Ważnym elementem mają być wspomniane Teatry Wojny gwarantujące darmowe dodatki dla wszystkich posiadaczy gry. Twórcy potwierdzili, że nie będzie żadnych przepustek sezonowych, a wszyscy gracze będą mieli dostęp do tych samych map i trybów. Pojawią się również specjalne wydarzenia w grze, które pozwolą na zdobycie dodatkowych bonusów.

Battlefield V pojawi się 19 października na PC, PlayStation 4 i Xboksie One. Ci, którzy zdecydują się na wykupienie edycji specjalnej otrzymają dostęp do gry trzy dni wcześniej – 16 października. Posiadacze subskrypcji EA Access i Origin Access będą mogli zagrać w przedpremierowe wersje próbne od 11 października. Ci natomiast, którzy zakupią grę przedpremierowo, będą mogli wypróbować swoich sił w trakcie rozgrywki w ramach testów beta. Otrzymają też kilka dodatków.

Komentarze
14
Usunięty
Usunięty
24/05/2018 14:12
dariuszp napisał:

Oznaczenie przeciwników jest w grze. Ale ma to chyba działać w obrębie oddziału i 1 przeciwnik na raz. Tzn musisz się zdecydować jaki cel przekażesz innym, co jest ważniejsze. Snajper czy czołg? 

Ten 5s revive to blad. Teraz podnieść Cię może każdy żołnierz na polu bitwy ale długo to trwa i leczy tylko odrobinę. Medyk robi to dużo dużo szybciej i może leczyć w całości.

Nie wiem co się tak kobiet czepiliscie. BF to nie symulator i sporo kobiet w to gra. Więc dorzucili kobietę na okładkę.

Ostatnia rzecz - NIE DA SIE ZROBIC ZOLNIEDZA. Można zmienić głowę i ubranie jak w Battlefront 1

 

Faktycznie, mój błąd, przeczytałem materiały jeszcze raz i 5 sekund wzięło się z innego miejsca, natomiast proces trwa "kilka sekund" jak to ujęli i tak jak napisałem, nie ma możliwości reanimacji jeden po drugim, trzeba odczekać moment. 

Jeśli chodzi o tworzenie żołnierza, są informacje, które podają, że jesteśmy w stanie stworzyć kilku żołnierzy (coś w rodzaju presetów). Stworzonego żołnierza możemy zmieniać w dowolny sposób (płeć, twarz, malowanie na twarzy, fryzura, zarost, ubiór począwszy od nakryć głowy, kurtek lub mundurów, spodni, dodatków, protezy, itp.). Następnie gracz ustala archetyp postaci, który bazuje na drzewku umiejętności i można w dowolny sposób dopasować go do swoich potrzeb. Dla przykładu archetypem może być assault koncentrujący się na eliminowaniu czołgów lub jedynie piechoty. Jako przykład archetypu tzw. "egzotycznego" (te są bardzo dobre tylko do jednego zadania) podano zwiadowcę, który skrada się na tyłach wroga używając stłumionego SMG, archetyp ten posiada dodatkowe umiejętności jak "cichy odgłos kroków", "rzucanie nożami" oraz "dym". Do tego dochodzi możliwość dostosowania drzewa specjalizacji jak np. "zwinność", "pancerze przeciwlotniczy" lub "odporność na ostrzał".

Im więcej gramy daną klasą tym większy dostęp mamy do specjalizacji i archetypów.

Podobnie jest z bronią oraz pojazdami. Możemy stworzyć preset dla czołgu oraz danej broni, wybrać specjalizację oraz wygląd. Na wygląd składać ma się 5 do 7 slotów, które nie mają wpływu na to jak broń działa. I tak jak w przypadku postaci, im dłużej gramy używając pojazdu lub broni tym więcej specjalizacji mamy dostępnych.

Odnośnie kobiet oraz protezy, niestety wydaje mi się, że jest tutaj różnica zdań wynikająca po prostu z punktu widzenia. Owszem, kobiety faktycznie nie były często spotykane na froncie ale były. Tak samo nie jest powiedziane, że oddział widoczny na zwiastunie to oddział armii, osoby, które nie dostały się do armii dołączały do partyzantki. 

Kwestia sporu o protezę to już kwestia połączenia woli zmiany wyglądu od dewelopoera oraz braku wyobraźni i ignorancji młodych ludzi, którzy wyśmiewają pomysł a nie zdają sobie sprawy, że faktycznie takie sytuacje miały miejsce. Rzadko ale miały. 

Usunięty
Usunięty
24/05/2018 13:39
piomink napisał:

I teraz odnośnie 1 komentującego:

"W kompanii zbieracie jakoś (cholera wie jak) sprzęt itp. Na zdjęciu pokazywali że żołnierz ma ileś czołgów, samolotów"

Jak dla mnie oznacza to tyle, że gracze z wyższym levelem będą OP. Ty będziesz zap**ał na piechotę, a oni sobie będą zrzucać czołg po 20 razy i cię rozjadą. Całkowicie zrujnuje to balans pojedynków i zapewne wymusi na low-levelowych graczach kupowanie waluty premium, żeby nakupić sobie pojazdów i móc dorównać starszym - kolejny sposób na monetyzację.

Nie jestem pewien czy chodzi o kompanię czyli oddział ale mechaniki zostały wyjaśnione następująco. Oddział grając razem zyskuje punkty doświadczenia. Te przyznawane są za czynności takie jak leczenie, zaopatrzenie, ocalenie członka oddziału, itp. (podobne bonusy mieliśmy w ostatnim battlefieldzie). Za punkty dowódca oddziału może wezwać pocisk V1 (jak na zwiastunie), zrzut zaopatrzenia, zasłonę dymną, dodatkową ciężką broń mającą ograniczony czas użytkowania, i w końcu zrzut pojazdu dla swojego zespołu (może to być np. czołg).

Myślę, że jest to ciekawa ewolucja zapoczątkowanych pomysłów w BF1 oraz Battlefront 2. Nie ma w grze głównego dowódcy tak jak to miało miejsce w BF2142, BF3 i BF4 ale dowódca oddziału ma przybliżone opcje.

MisioKGB
Gramowicz
24/05/2018 11:39

Ja tam jestem kontent :)




Trwa Wczytywanie