From Software wyjaśnia, jak wyglądają klasy postaci, skradanie się, wskrzeszanie w czasie walki i nie tylko.
From Software wyjaśnia, jak wyglądają klasy postaci, skradanie się, wskrzeszanie w czasie walki i nie tylko.
Jedną z najbardziej intrygujących gier zapowiedzianych na E3 2018 było Sekiro: Shadows Die Twice. Akcja gry będzie toczyć się w Japonii, w erze Sengoku, ale nie będzie to rzeczywisty świat, lecz oryginalny świat inspirowany tym okresem. Przykładowo, w grze znajdą się ogromne zamki, które nigdy nie istniały i prawdopodobnie zbudowanie ich byłoby fizycznie niemożliwe.
Przed rozpoczęciem zabawy nie trzeba będzie decydować się na konkretną klasę postaci. Podczas rozgrywki będziemy mogli jednak wykorzystywać różne style gry i podejmować decyzje, jak nasza postać powinna walczyć. Pojawią się także nowości w mechanice, takie jak skradanie się. Odegra ono pewną rolę, ale nie jest to kluczowa mechanika. Jeśli damy się przyłapać, nie oznacza to porażki. Można będzie je jednak wykorzystać, by przechylić szalę zwycięstwa na swoją stronę i wygrać bitwę, która w innym przypadku może wydawać się niemożliwa. Skradając się i sprytnie wykorzystując "ciekawe sztuczki" zapewnimy sobie przewagę.
Tytuł gry nawiązuje z kolei do innej mechaniki. Jeśli postać zginie, będzie mogła odrodzić się na miejscu. Nie da się jednak korzystać z tego rozwiązania cały czas, mają obowiązywać spore ograniczenia. Nie chodziło o to, by uczynić grę prostą. Wskrzeszanie się będzie można wykorzystać w strategiczny sposób: gdy wrogowie odwrócą się, by odejść od martwego ciała bohatera, zaatakujemy ich znienacka. Pojawią się też "interesujące" kary za umieranie, ale From Software nie podało szczegółów.
Sekiro: Shadows Die Twice zaoferuje wyłącznie tryb single-player. Zapraszamy również do obejrzenia galerii screenów.
Sekiro: Shadows Die Twice trafi w roku 2019 na PlayStation 4, PC i Xbox One.