Jonathan Dumont, dyrektor kreatywny Assassin's Creed Odyssey, wziął udział w sesji AMA na Twitterze i Reddicie, by odpowiedzieć na liczne pytania fanów. Oto, czego dowiedzieliśmy się z jego wypowiedzi:
- w grze będziemy mogli śledzić postępy misji w logach, w niektórych przypadkach będziemy mieli osobne systemy śledzenia postępów (np. w przypadku systemu najemników)
- fizyczne egzemplarze gry będą mieć dwustronne okładki, do wyboru z Alexiosem i Kassandrą (głównymi bohaterami)
- kanoniczną bohaterką jest Kassandra, jej historia zostanie przedstawiona w powieści (premiera powieści w angielskiej wersji językowej: 1 listopada 2018), ale w grze będzie można wybrać własną ścieżkę - nie będzie złych dróg do wyboru
- wybory podejmowane w dialogach wpłyną na wyniki poszczególnych misji i zakończenie gry
- poza włócznią Leonidasa, w historii pojawią się też inne Fragmenty Edenu
- w grze znajdzie się siedem zróżnicowanych biomów, z licznymi sub-regionami, wyróżniającymi się wyglądem i stylem
- pogoda będzie zmieniać się w sposób dynamiczny
- powrócą wyzwania parkourowe w stylu grobowców z poprzednich części
- rekrutowanych NPC-ów będzie można wykorzystać podczas walk na lądzie oraz kazać im odwrócić uwagę
- na statku będzie można ulepszać broń, kadłub i taran, członkowie załogi zapewnią specyficzne cechy naszemu okrętowi, nie zabraknie też elementów kosmetycznych dla statku i załogi
- statki będą odgrywać ważną rolę, ale nie tak ważną jak w Black Flag, rozgrywka będzie przystępniejsza, nie będzie armat (które nie istniały w tamtych czasach), ale pojawią się strzały, oszczepy i nie tylko, większy nacisk zostanie położony na rozłupywanie i taranowanie - nie będzie nic lepszego niż "zniszczenie statku i obserwowanie, jak załogę pożerają rekiny"
- gracze będą mogli pogłaskać i oswoić różne zwierzęta, ale nie będzie kotów
- historia w czasach współczesnych nie będzie opcjonalna, wybory graczy pozwolą uzyskać dostęp do większej ilości zawartości w tych czasach
- będziemy mogli romansować z rozmaitymi NPC-ami, a także zakończyć romans w dowolnym momencie
- podczas romantycznych scen ubrania pozostaną na postaciach
- gra zaoferuje więcej zawartości niż Assassin's Creed Origins
- mapa gry jest większa niż Assassin's Creed Origins, ale połowa z niej to morze
- w większości przypadków wyposażenie nie będzie generowane losowo, gracze będą mogli zdobywać zestawy wyposażenia i zyskiwać w ten sposób bonusy
- będzie można inwestować w umiejętności, które najlepiej pasują do naszego stylu gry
- nie będzie spadochronów do odblokowania
- nie da się personalizować wyglądu postaci, ale da się mieszać i łączyć elementy wyposażenia w celu uzyskania innego wyglądu; nie będzie barwników, ale kolory dopasują się automatycznie do koloru napierśnika
- bohaterowie będą jeździli na koniu o imieniu Phobos
- twórcy podkreślają, że AC Odyssey to "zdecydowanie Assassin's Creed", czyli gra pozwalająca doświadczyć jakiegoś kluczowego momentu w historii, w tym przypadku wojen peloponeskich w starożytnej Grecji, spotkać historyczne postaci typu Sokrates i Hipokrates
- twórcy chcieli opowiedzieć, w jaki sposób powstały artefakty Pierwszej Cywilizacji, jak rozpoczął się konflikt między templariuszami a asasynami.
Więcej o grze dowiecie się, oglądając godzinny fragment rozgrywki.
Assassin's Creed Odyssey ukaże się 5 października 2018 na PC, PS4 i Xboksie One.