Wystarczy zmienić jedną literę w kodzie, by ksenomorfy zaczęły zachowywać się zupełnie inaczej.
Wystarczy zmienić jedną literę w kodzie, by ksenomorfy zaczęły zachowywać się zupełnie inaczej.
Aliens: Colonial Marines zostało wydane w 2013 roku i zebrało negatywne oceny, także w naszej recenzji gra otrzymała niską notę - 4,5/10. Jedną z największych wad było głupie zachowanie przeciwników. Okazuje się, że mogło być ono spowodowane literówką w kodzie gry, w jednym z plików .INI. Jak wyjaśnił na stronie moddb.com użytkownik jamesdickinson963, w pliku My Document\My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config\PecanEngine.ini znajduje się linia kodu:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather
która powinna wyglądać tak:
ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether
Usunięcie zaznaczonej litery powinno naprawić głupie zachowanie ksenomorfów. Po poprawce zachowują się one bardziej agresywnie, lepiej i szybciej radzą sobie z odnajdywaniem gracza.
Błąd ten został odkryty jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, ale dopiero teraz zrobiło się o nim nieco głośniej. Jeśli planujecie zagrać jeszcze raz w Aliens: Colonial Marines i nie natknęliście się na rozwiązanie problemu z głupim AI już wcześniej, warto spróbować wprowadzić tę drobną poprawkę.