Głupie zachowanie przeciwników w Aliens: Colonial Marines spowodowane pojedynczą literówką

Małgorzata Trzyna
2018/07/15 16:10
3
0

Wystarczy zmienić jedną literę w kodzie, by ksenomorfy zaczęły zachowywać się zupełnie inaczej.

Głupie zachowanie przeciwników w Aliens: Colonial Marines spowodowane pojedynczą literówką

Aliens: Colonial Marines zostało wydane w 2013 roku i zebrało negatywne oceny, także w naszej recenzji gra otrzymała niską notę - 4,5/10. Jedną z największych wad było głupie zachowanie przeciwników. Okazuje się, że mogło być ono spowodowane literówką w kodzie gry, w jednym z plików .INI. Jak wyjaśnił na stronie moddb.com użytkownik jamesdickinson963, w pliku My Document\My Games\Aliens Colonial Marines\PecanGame\Config\PecanEngine.ini znajduje się linia kodu:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTeather

która powinna wyglądać tak:

GramTV przedstawia:

ClassRemapping=PecanGame.PecanSeqAct_AttachXenoToTether -> PecanGame.PecanSeqAct_AttachPawnToTether

Usunięcie zaznaczonej litery powinno naprawić głupie zachowanie ksenomorfów. Po poprawce zachowują się one bardziej agresywnie, lepiej i szybciej radzą sobie z odnajdywaniem gracza.

Błąd ten został odkryty jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, ale dopiero teraz zrobiło się o nim nieco głośniej. Jeśli planujecie zagrać jeszcze raz w Aliens: Colonial Marines i nie natknęliście się na rozwiązanie problemu z głupim AI już wcześniej, warto spróbować wprowadzić tę drobną poprawkę.

Komentarze
3
Usunięty
Usunięty
16/07/2018 12:19
19 godzin temu, Headbangerr napisał:

Czasami myślę, że gatunek ludzki też ma taką literówkę w kodzie. 

Ale z drugiej strony to pokazuje w jakim poważaniu GBX i SEGA miały tą grę.

YaReX
Gramowicz
15/07/2018 22:32

Mała rzecz, a cieszy - w końcu będzie sens w to zagrać po tylu latach :)

Headbangerr
Gramowicz
15/07/2018 17:16

Czasami myślę, że gatunek ludzki też ma taką literówkę w kodzie. 




Trwa Wczytywanie