Atmosfera i narracja w Cyberpunk 2077 będą odgrywać kluczową rolę

LM
2018/08/04 18:47
2
0

Poznaj garść informacji, którymi podzielił się Stanisław Święcicki z CD Projekt RED w wywiadzie dla Official PlayStation Magazine.

Atmosfera i narracja w Cyberpunk 2077 będą odgrywać kluczową rolę

W najnowszym numerze Official PlayStation Magazine pojawił się wywiad z odpowiedzialnym za proces kreatywny warstwy fabularnej w Cyberpunk 2077 Stanisławem Święcickim. Dzięki niemu dowiedzieliśmy się nieco więcej o procesie kreowania odpowiedniej narracji, atmosfery czy wizji przedstawionego świata; rozmiarach zespołu kreatywnego czy stopnia, w jakim twórcy korzystają z materiałów źródłowych w postaci podręcznika do gry Cyberpunk 2020.

Okazuje się, że na różnych etapach procesu kreatywnego nad linią fabularną gry Cyberpunk 2077 pracuje zespół liczący od ośmiu do dziesięciu pisarzy. Święcicki przyznaje, że tworzenie spójnej, logicznej i dostosowanej do mechanik rozgrywki linii fabularnej to niezwykle złożony i wielowarstwowy proces. Podczas prac pisarze dzielą się na kilka niezależnych, ale ściśle współpracujących ze sobą zespołów. Po ogólnym nakreśleniu kierunku rozwoju wydarzeń w grze projekt jest analizowany, poddawany korektom i wzbogacany o linię dialogową, a potem trafia do ponownej oceny.

GramTV przedstawia:

Podczas wywiadu pisarz przyznał również, że podręcznik do papierowego RPG Cyberpunk 2020 jest dla zespołu kreatywnego ważnym wyznacznikiem w kreowaniu odpowiedniej narracji i atmosfery, a te zdaniem Święcickiego mają odgrywać kluczową rolę w najnowszym tytule studia CD Projekt RED. Jednocześnie twórcy mają na uwadze różnice w formie, stopniu interaktywności i immersji w świat gry, jakie daje przeniesienie jej na grunt gier wideo, więc pozostawiają sobie sporą przestrzeń dla swobody twórczej. Ostatecznie całość musi korespondować z ogólnymi założeniami podręcznika Mike'a Pondsmitha, by uchwycić wszystko to co ważne w wykreowanym świecie.

Cyberpunk 2077 zapowiedziano jeszcze w 2012 roku, ale do tej pory nie wskazano konkretnej daty premiery. Tytuł zmierza na komputery osobiste i konsole PlayStation 4 oraz Xbox One.

Komentarze
2
Usunięty
Usunięty
07/08/2018 14:36
koNraDM4 napisał:

Zaczynam się tak naprawdę martwić, że CDPR nie potrafi wymyślić własnego unikatowego IP, co prawda to dopiero druga seria całkowicie nowa (gwinta jednak zaliczam do tej samej serii co wiesiek) ale jednak nie zapowiada się póki co by ogłosili całkowicie autorskie IP. Zobaczymy jak CP zostanie przyjęty, bo jak źle to albo wiedźmin 4 albo nowe IP.

A po kiego im własne IP, jak mogą rozwijać historię gotowych światów, o których nigdy nie słyszałeś? Straszne, typowo polskie biadolenie. Martw się o siebie a nie innych :)

koNraDM4
Gramowicz
07/08/2018 10:12

Zaczynam się tak naprawdę martwić, że CDPR nie potrafi wymyślić własnego unikatowego IP, co prawda to dopiero druga seria całkowicie nowa (gwinta jednak zaliczam do tej samej serii co wiesiek) ale jednak nie zapowiada się póki co by ogłosili całkowicie autorskie IP. Zobaczymy jak CP zostanie przyjęty, bo jak źle to albo wiedźmin 4 albo nowe IP.