Cyberpunk 2077 - zadania wzorowane na dodatkach do Wiedźmina 3, nie podstawowej wersji

Patryk Purczyński
2018/08/23 17:54
3
0

Patrick Mills z CDP RED rzuca nieco światła na projekt zadań w Cyberpunku 2077. Mówi m.in. o sporej złożoności.

Cyberpunk 2077 - zadania wzorowane na dodatkach do Wiedźmina 3, nie podstawowej wersji

Twórcy Cyberpunku 2077 w projektowaniu questów w większym stopniu wzorują się na dodatkach do Wiedźmina 3 niż podstawowej wersji Dzikiego Gonu. - Mamy postać dającą zadanie, ale gracze mogą się udać prosto do następnej po tego questa i zrobić to w dany sposób. W Cyberpunku jest to jeszcze bardziej skomplikowane - jest wiele sposobów na rozwiązanie pojedynczych questów. Przedtem było ich kilka, parę miejsc, w których trzeba było podjąć decyzję. Teraz są całe różne sposoby na rozegranie questa - wyjaśnia Patrick Mills, który owe questy projektuje.

Jak zapewnia, w Cyberpunku 2077 zażegnane zostaną pewne nielogiczności, na które nietrudno napotkać w innych grach. Sztandarowym przykładem są przedmioty, które pojawiają się w danym miejscu dopiero w momencie odpalenia questa. Według Millsa tak być nie powinno i gracze powinni móc zabrać dany przedmiot, jeśli trafią w miejsce, w którym się znajduje, zanim uruchomią związanego z nim questa.

GramTV przedstawia:

- Muszę przyznać, że wiąże się z tym mnóstwo pracy, gdyż te rzeczy są wyjątkowo skomplikowane, ale staramy się myśleć: skoro gracze zastanawiają się, czy mogą coś zrobić, to faktycznie powinni móc, a potem mierzyć się z konsekwencjami. To jest część wyboru i konsekwencji - nie powinno to istnieć wyłącznie na poziomu dialogów, ale również samej rozgrywki - podkreśla.

- Oczekiwałbym czegoś pdoobnego do Wiedźmina 3, zwłaszcza pod kątem czasu rozgrywki w kontekście złożoności questów. Nawet bardziej patrzyłbym na dodatki niż samego Wiedźmina 3, ponieważ właśnie stamtąd tak naprawdę zaczerpnęliśmy filozofię projektowania questów. Ta forma powstała później, w dodatkach - uzupełnia Mills.

Komentarze
3
MisioKGB
Gramowicz
24/08/2018 08:11

Zgadzam się z kolegą niżej, bez kitu, ale zadania główne jak i poboczne były imo o wiele ciekawsze w podstawce.

Usunięty
Usunięty
23/08/2018 22:03

Szczerze nie powiem by to napawało optymizmem.

O ile do Serca z kamienia nie mogę za bardzo się przyczepić, bo większość zadań z tego dodatku to główna linia fabularna. To o tyle niestety zadania poboczne w mojej ocenie były kompletnym nudnymi zapychaczami, które w większości nic nie wnoszą do gry. Nawet misja z ulepszeniem ekwipunku poprzez runy to też cholernie nudny grind.  

Natomiast Krew i Wino to tak z bomby inna para kaloszy. Bo tutaj dodali nową lokację do eksploracji i zgadza się główny wątek fabularny nie jest tak dobry jak dodatek Serce z kamienia choć trzyma należyty poziom. Ale za to zadania poboczne moim zdaniem są o wiele lepsze niż w poprzednim dodatku. Co prawda zapychacze nadal są ale to i tak małe piwo w porównaniu do poprzedniego dodatku.

Natomiast podstawka ogólnie moim zdaniem bije obydwa na głowę jeśli chodzi o zadania poboczne i nie wspomnę o wątku fabularnym gdzie zadania poboczne mogą zmienić zakończenie gry. I ja tutaj nie piszę o tak zwanej opcji wyboru co zrobić podczas spotkaniu pewnej postaci w jednym z dodatków podczas wykonywania zadania pchającego główną oś fabularną do przodu.

Headbangerr
Gramowicz
23/08/2018 19:39

"zadania wzorowane na dodatkach do Wiedźmina 3, nie podstawowej wersji". Czyli będziemy chodzić po weselach i tłuc wampiry? O. o




Trwa Wczytywanie