W rozmowie z redakcją serwisu Rock Paper Shotgun deweloper z odpowiedzialnego za opracowanie gry Metro Exodus studia 4A Games – Ben Archard – ujawnił garść technicznych szczegółów, które z pewnością zainteresują miłośników pecetowego grania.
Okazuje się, że w Metro Exodus obok podstawowych opcji pozwalających na włączenie/wyłączenie efektów związanych z techniką ray tracingu pojawi się możliwość dostosowania ich jakości. Przyznał, że celem deweloperów jest osiągnięcie wydajności na poziomie 60 FPS dla rozdzielczości Full HD przy włączonym RTX. Archard przyznał, że wprowadzenie technik związanych z RTX znacząco przekłada się na działanie aplikacji, powodując rażący spadek wydajności. Dotyczy to jednak efektów zaimplementowanych do gry w natywny sposób. Po szeregu optymalizacji deweloperom udało się poprawić zarówno wygląd, jak i wydajność Metro Exodus. Zaznaczył jednak, że prace związane z wprowadzeniem RTX są wciąż w toku, w związku z czym jest zdecydowanie za wcześnie na konkretne porównania.
Metro Exodus zadebiutuje 22 lutego na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.