Prace nad grą trwają od 1,5 roku - teraz The End of the Sun Team postanowiło podzielić się teaserem i screenami.
Prace nad grą trwają od 1,5 roku - teraz The End of the Sun Team postanowiło podzielić się teaserem i screenami.
Już w przyszłym roku będziemy mogli przenieść się do świata słowiańskich obrządków, wierzeń i legend w eksploracyjnej przygodówce The End of the Sun (w polskiej wersji - Słońcakres, co odnosi się do największego słowiańskiego święta zwanego także Nocą kupały). Opowieść skupi się na serii tajemniczych zdarzeń z udziałem zwyczajnych ludzi z niewielkiej wioski, gdzie linia między mitem a rzeczywistością zaczęła się niebezpiecznie zacierać. W grze wcielimy się w obdarzonego zdolnością podróżowania w czasie Żercę, który sporo wie o Navi - przestrzeni, gdzie kształtują się ludzkie losy. Naszym celem będzie odnalezienie w wiosce przyjaciela. Po przybyciu na miejsce okaże się jednak, że nie ma tam już nikogo (a przynajmniej nie w sensie, jak byśmy sobie tego życzyli), pozostały tylko dogasające ogniska.
Przedstawione w grze wydarzenia dzieją się podczas czterech największych słowiańskich świąt w czasie czterech pór roku. Przeniesiemy się między czterema dniami oddalonymi od siebie o wiele lat i poznamy historię tych samych bohaterów na różnych etapach ich życia. Podczas rozgrywki będziemy mieli okazję przyjrzeć się kulturze i zwyczajom ludzi, przedstawionym w nietypowy sposób. Nie zabraknie zagadek do rozwiązania, ale najważniejsza będzie nieliniowa fabuła - wszystko będzie zależało od tego, jak potoczą się wydarzenia z przeszłości i jak ustawimy ścieżki losu.
Twórcy The End of the Sun zadbali o jak najwierniejsze przedstawienie setek rozmaitych przedmiotów oraz całych budynków. W tym celu odwiedzili muzea etnograficzne i zeskanowali przedmioty z pomocą fotogrametrii, w podobny sposób zeskanowali także elementy otoczenia naturalnego. Zadbali także o płynne i dynamiczne zmiany pory doby, pogody i oświetlenia w obrębie jednego dnia.
Za grę odpowiada trzyosobowy zespół The End of the Sun Team, założony przez Jakuba Machowskiego (wcześniej Squatiing Penguins Team), twórcę gry The Mims Beginning.
Premiera planowana jest na przyszły rok. Gra zmierza na PC z systemem Windows, Mac i Linux.