Twórcy ujawnili wiele szczegółów związanych z produkcją.
Twórcy ujawnili wiele szczegółów związanych z produkcją.
Red Dead Redemption 2 jest jedną z najbardziej wyczekiwanych gier tego roku. Nic dziwnego zatem, że Rockstar starało się, by produkcja była idealna. Tytuł ten pojawi się na rynku już niedługo, w zasadzie za kilkanaście dni. Produkcja takiej gry nie była jednak łatwa. Jak mówi Dan Houser z Rockstara, w 2018 roku bywały takie momenty, kiedy pracowali po 100 godzin tygodniowo.
Houser mówi, że od początku istnieje wielka presja związana z grami. W tym przypadku nie była aż tak ogromna, jak w trakcie produkowania Grand Theft Auto III, kiedy Rockstar zaciągnął 100 milionów dolarów pożyczki. Gra zarobiła w sumie 300 milionów dolarów i Rockstar od tamtej pory nigdy nie miał poważnych problemów finansowych.
Houser mówi tez, że prace nad grą rozpoczęły się w zasadzie już w 2011 roku. Gra była zatem w produkcji od 7 lat. Do jesieni 2012 roku gra była już rozpisana przez scenarzystów. Vulture pisze również, że Houser wspomina, że na początku była to świetna zabawa, która przerodziła się bardzo ciężką pracę. Serwis twierdzi, że będzie to gra na 65 godzin, choć mogła być dłuższa o 5. Ostatecznie jednak 5 godzin wycięto, ponieważ twórcom ostatecznie nie spodobał się jeden z dwóch wątków romansowych głównego bohatera. Zniknęło również kilka misji.
Vulture twierdzi, że Red Dead Redemtion 2 składa się na 300 tysięcy animacji i 500 tysięcy linii dialogowych. Scenariusz dla samego głównego wątku fabularnego zajmuje 2 tysiące stron. Do gry zatrudniono łącznie 1,2 tys. aktorów, z czego 700 z nich podkładało głos. Wszyscy byli reprezentowani przez SAG-AFTRA, organizacji znanych z poważnego strajku. Houser powiedział również, że nie wyklucza Red Dead Redemption 3. Wszystko zależy jednak od Rockstara i od tego, czy Red Dead Redemption 2 sprzeda się dobrze.