Serwis Kotaku postanowił wyjaśnić sprawę Rockstar Games i porozmawiał z wieloma byłymi i obecnymi pracownikami studiów. Okazuje się, że niektórzy z nich byli zastraszani przez swoich kierowników, którzy wymagali poświęcenia pracy co najmniej 80 godzin tygodniowo – co ciekawe dotyczy to nie tylko procesu deweloperskiego Red Dead Redemption II, ale też pozostałych projektów Rockstara. Pracownicy byli zastraszani utratą pracy, upomnieniami czy niemożnością sprostania wymaganiom pracodawcy. Dużo w tym względzie zależało od kierowników poszczególnych projektów.
Co ciekawe polityka Rockstar Games przewiduje, że jeśli któryś z pracowników odpowiedzialny za grę postanowi opuścić szeregi studia przed zamknięciem projektu, to niezależnie od włożonego w jej przygotowanie wkładu, jego nazwisko nie pojawi się podczas napisów końcowych. Tym samym możemy domniemywać, że zastraszani pracownicy bali się nie tylko utraty pracy, ale też ważnej pozycji w portfolio, której nierzadko poświęcali kilka lat swojej kariery. Wystarczy spojrzeć na niektóre oferty pracy dla większych firm, by przekonać się, że często jednym z wymogów jest obecność na liście deweloperów podczas napisów końcowych, a nie ukrywajmy, że przy produkcji pokroju Red Dead Redemption II czy GTA V takie wyróżnienie, może być punktem zwrotnym w dalszej karierze. Omawianą tu politykę potwierdza także Jennifer Kolbe z Rockstar Games, która tłumaczy, że firmie zależało, by "wszyscy uczestnicy projektu wspólnie przekroczyli linię mety". Dajcie znać, co o tym myślicie.
W minionym tygodniu New York Magazine opublikowało wywiad, w którym Dan Houser z Rockstar Games przyznał, że czasami w najgorętszych okresach pracownikom studia przyszło pracować nad grami po 100 godzin w tygodniu. Oczywiście jego wypowiedź wywołała burzę w sieci i chociaż Houser szybko wycofał się ze swoich słów, to sprawy nabrały tempa. Niektórzy pracownicy porównywali presję wywieraną przez włodarzy studia czy menedżerów do pracy z lufą pistoletu przy głowie, ale obok tego pojawiały się także pozytywne komentarze pracowników.
Red Dead Redemption II zadebiutuje 26 października na PlayStation 4 i Xbox One.