Większy i cięższy plecak spowolni postać, ale w mniejszym nie weźmiemy tyle zapasów, ile byśmy chcieli.
Większy i cięższy plecak spowolni postać, ale w mniejszym nie weźmiemy tyle zapasów, ile byśmy chcieli.
Twórcy Outward - RPG z otwartym światem - przygotowali dziennik developera, w którym wyjaśnili, jak działają plecaki w grze. W przeciwieństwie do innych RPG-ów, w których rozmiar plecaka przekłada się wyłącznie na ilość rzeczy, jakie można ze sobą mieć, w Outward twórcy pójdą o krok dalej. Przykładowo, wielki i ciężki plecak pozwoli nam nosić wiele ważnych zasobów, ale duże obciążenie spowolni postać i sprawi, że będzie jej dużo trudniej unikać ataków przeciwników. Mniejszy plecak oznacza, że będziemy dużo zwinniejsi, ale trzeba będzie szukać po drodze żywności czy wody. Przed walką z przeciwnikami warto będzie również zdjąć plecak, by zapewnić sobie swobodę ruchów.
Dziennik developera pozwala również rzucić okiem na cztery zróżnicowane regiony w Outward. W grze będziemy mogli korzystać z mapy, ale nie zobaczymy na niej kropki oznaczającej naszą pozycję ani strzałek prowadzących do celu. Sami musimy nauczyć się rozpoznawać charakterystyczne miejsca i umieć określić, w którym miejscu w świecie się znajdujemy.
Gra nie będzie w żaden sposób ułatwiać nam zadania, sztuką będzie przetrwać. Będziemy mieli do dyspozycji magię, ale nie polegającą na machaniu ręką i mamrotaniu zaklęć, lecz przeprowadzaniu rytuałów, przygotowywaniu przedmiotów oraz magicznych okręgów. Jeśli zostaniemy pokonani w walce, możemy zostać schwytani i zmuszeni do pracy dla bandytów, więc pozostanie szukać sposobu ucieczki. Czasem zainterweniuje bóg i pozwoli nam powrócić do życia.
Na Outward musimy poczekać jeszcze dwa miesiące - gra ukaże się 26 marca 2019 na PC, PS4 i Xboksie One.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!