Jeśli zastanawialiście się, czy sukces udostępnionej na konsolach Microsoftu usługi wstecznej kompatybilności z Xboksem i Xboksem 360 znajdzie swoje odzwierciedlenie w działaniach firmy Sony, to wygląda na to, że mamy dla Was odpowiedź. Japoński producent opatentował właśnie autorski system emulacji warunków z konsol PSX, PS2, PS3 i PS4, który zapewne zostanie zaimplementowany w konsolach PlayStation 5.
Za jego przygotowanie odpowiada Mark Cerny, czyli twórca architektury PlayStation 4. Jego zdaniem nowa usługa wykorzystuje moc obliczeniową CPU konsoli do uzyskania odpowiedniej synchronizacji podzespołów tak, by gry odbierały urządzenie jako sprzęt, na który zostały oryginalnie wydane. Warto przy tym wspomnieć o technice SRGAN, której głównym zadaniem jest remasterowanie gier poprzez ich emulację z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. Ta pozwoli podnieść jakość graficzną poszczególnych tytułów z rozdzielczości 480p do 4K.
Nie da się ukryć, że jeśli omawiane tu informacje okażą się prawdą, a nowa konsola Sony nie tylko zaoferuje wsteczną kompatybilność z poprzednią edycją, ale też ze wszystkimi odsłonami PlayStation, to Microsoft może mieć nieco utrudnione zadanie w zawojowaniu rynku swoją najnowszą konsolą.