Electronic Arts spodziewało się, że w minionym kwartale liczba sprzedanych kopii Battlefielda V wyniesie 8,3 miliona.
Electronic Arts spodziewało się, że w minionym kwartale liczba sprzedanych kopii Battlefielda V wyniesie 8,3 miliona.
Electronic Arts ujawniło, że w trzecim kwartale roku fiskalnego 2019 miało 1,289 miliarda dolarów przychodu i 262 miliony dolarów zysku - spodziewało się przychodów na poziomie 1,375 miliarda dolarów. Battlefield V, który miał ukazać się w październiku, lecz przesunięto jego premierę na 20 listopada (by nie ukazała się ona w tym samym czasie, co Call of Duty: Black Ops 4 i Red Dead Redemption 2), sprzedał się w liczbie 7,3 miliona egzemplarzy.
Może się wydawać, że Battlefield V (mimo powstałego wokół niego zamieszania) i tak osiągnął spory sukces. Jednak EA nie jest zadowolone z tego wyniku, gdyż jest on poniżej oczekiwań - spodziewano się raczej, że gra znajdzie 8,3 miliona nabywców. EA podkreśla, że stawianie na pierwszym miejscu kampanii single-player kosztem trybu battle royale ma negatywny wpływ na sprzedaż gry - powinno być odwrotnie, to właśnie battle royale powinno mieć priorytet. Tryb battle royale w Battlefieldzie V będzie zwał się Firestorm i zostanie udostępniony w marcu.
Rozczarowaniem dla firmy było także mobilne Command & Conquer: Rivals, w którym z pomocą mikrotransakcji można odblokowywać różne dobra.
EA spodziewa się, że Anthem, które ma zadebiutować 22 lutego, znajdzie 5-6 milionów nabywców. Z kolei Apex Legends, battle royale oparte na modelu free-to-play, które zaliczyło bardzo dobry start, trudno jeszcze ocenić - wszystko zależy, czy gracze chętnie będą kupowali elementy kosmetyczne.