Star Citizen prawdopodobnie bez obsługi ray-tracingu w czasie rzeczywistym

LM
2019/02/18 14:41
0
0

Chociaż jeden z deweloperów przyznaje, że ta mogłaby nieco poprawić jakość i wydajność tytułu.

Jeśli zastanawialiście się, czy zapowiedziana jeszcze w 2012 roku gra Star Citizen wykorzysta możliwości najnowszej generacji kart grafiki firmy Nvidia – RTX – to mamy dla Was garść informacji prosto od jednego z deweloperów. Ben Parry z Cloud Imperium Games przyznał, że odpowiednie wykorzystanie techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym pozwoliłoby na wprowadzenie do gry subtelnych usprawnień zarówno dla wydajności, jak i tego, jak prezentują się obiekty w wykreowanym świecie.

Star Citizen prawdopodobnie bez obsługi ray-tracingu w czasie rzeczywistym

Ostatecznie uznał jednak, że pełne zaimplementowanie ray-tracingu w grze mogłoby „przyprawić deweloperów o silny ból głowy”. Wyjaśnił, że dla każdej prezentowanej w grze sceny należałoby zaprojektować dwa modele oświetlenia – jeden z wykorzystaniem RTX, a drugi imitujący podobne wrażenia wizualne na sprzęcie, który nie korzysta z techniki śledzenia promieni. W pierwszym przypadku liczba obiektów wchodzących w skład sceny musiałaby być predefiniowana z góry, tak by, zapewnić nie tylko odpowiednią wydajność aplikacji, ale też jej prawidłowe działanie. Przyznał, że chciałby wykorzystać ray-tracing dla poprawienia jakości oświetlenia czy cieni w grze, ale najtrudniejszą częścią tego procesu byłoby wykonywanie obliczeń także dla obiektów, które nie są widoczne dla sceny.

GramTV przedstawia:

Ostatecznie Parry dał do zrozumienia, że studia mają bardzo napięty grafik, jeśli chodzi o wprowadzanie do gry kolejnych nowinek, by dotrzymać wszystkich terminów, więc raczej nie mamy co liczyć na pełną obsługę śledzenia promieni w czasie rzeczywistym.

Star Citizen powstaje z myślą o PC. Tytuł zapowiedziano niespełna 7 lat temu, ale wciąż nie wskazano konkretnej daty premiery.

Komentarze
0



Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!