Z początku gra zdobywała w Państwie Środka bardzo pozytywne oceny - do czasu.
Z początku gra zdobywała w Państwie Środka bardzo pozytywne oceny - do czasu.
Devotion, nowe dzieło tajwańskiego studia Red Candle Games, autorów bardzo udanego Detention, niedawno miało swoją premierę. Tytuł ten zaczął zdobywać popularność w Chinach (zainteresowali się nim streamerzy, widzowie, w mediach gra była chwalona, był to popularny temat w mediach społecznościowych). Na początku 95% ocen było pozytywnych. Sytuacja szybko się zmieniła, gdy w grze odkryto plakat, na którym znalazł się napis "Xi Jinping Kubuś Puchatek debil". Jest to nawiązanie do mema z 2017 roku, na którym porównano Przewodniczącego Chińskiej Republiki Ludowej, Xi Jinpinga, do misia z kreskówki. Popularny mem przyczynił się do banowania w Chinach wszystkiego, co związane z Kubusiem Puchatkiem. Red Candle Games wystosowało przeprosiny i wyjaśniło, że mem znalazł się w grze w wyniku omyłki.
- Nasz zespół często odwołuje się do popularnych memów internetowych, które tymczasowo zastępują finalne elementy, gdy gra jest w fazie prototypu. Przypadkowo nie usunęliśmy ich wszystkich z wersji premierowej. Nie mieliśmy zamiaru nikogo atakować ani obrażać. W wersji 1.0.5. usunęliśmy je już. Ta kontrowersja pokazuje, że nasz zespół nie wykazał się wystarczającą starannością. Jako firma zajmująca się grami, musimy wiele poprawić. Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni i prosimy o wybaczenie. Cała odpowiedzialność spoczywa na nas.
Devotion wycofano ze sprzedaży na Steamie w Chinach. Banowane są tam także rozmowy o tym tytule. Grę porzucili także wydawcy: Indievent oraz Winking Skywalker.
Po aferze liczba pozytywnych recenzji gry na Steam spadła do 40%. Przy okazji oberwało się też Detention - najnowsze oceny są w większości negatywne. Zamieszanie może jednak korzystnie wpłynąć na wyniki sprzedaży Devotion, gdyż dzięki niemu więcej osób zainteresowało się tym tytułem. Według SteamSpy, jak dotąd po grę sięgnęło blisko ćwierć miliona osób. Detention na dotarcie do tak licznych odbiorców potrzebowało ponad roku.