Microsoft poinformował za pośrednictwem swojego bloga deweloperskiego, że w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie API DirectX 12 wśród fanów MMORPG Blizzarda – World of Warcraft – zdecydował się na udostępnienie w grze wsparcia dla API także dla systemów Windows 7. Tym samym WoW jest obecnie jedyną grą na leciwym już OS-ie, która jest kompatybilna z D3D12.
Warto zaznaczyć, że omawiane tu nowinki nie są jednym ze składników systemu operacyjnego, więc nie musicie instalować ich na własną rękę, stosowne usprawnienia pojawią się w grze wraz z pobraniem aktualizacji opatrzonej numerem 8.15 do World of Warcraft. Oczywiście warto mieć też na uwadze fakt, że najnowsze API musi być wspierane przez Waszą kartę grafiki.
DirectX 12 trafiło do WoW-a przed końcem minionego roku i zdaniem Microsoftu wielu użytkowników odnotowało odczuwalny skok wydajności w grze, co skłoniło firmę z Redmond do rozszerzenia wsparcia także na wydany w 2009 roku system Windows 7.
Przy okazji dowiedzieliśmy się, że Microsoft współpracuje już z kilkoma studiami nad wprowadzeniem D3D12 do innych produkcji, ale na razie nie wskazano jeszcze tytułów gier, ani nazw studiów, więc pozostaje oczekiwać na kolejne doniesienia.