Prywatne dane użytkownika, przechowywane na jego domowej maszynie, nie powinny być wykorzystywane przez inne programy.
Prywatne dane użytkownika, przechowywane na jego domowej maszynie, nie powinny być wykorzystywane przez inne programy.
Kilka dni temu pisaliśmy o Epic Games Store zbierającym potajemnie dane o aktywności graczy na Steam. Epic odniosło się do sprawy zapewniając, że dostęp do pliku localconfig.vdf, gdzie są przechowywane dane użytkownika, powinien być możliwy tylko w sytuacji, gdy użytkownik zechce zaimportować listę przyjaciół ze Steam, a niedociągnięcia są wynikiem zbytniego pośpiechu w implementowaniu elementów społecznościowych we wczesnych dniach Fortnite. Epic wyraziło również chęć rozwiązania problemu.
Valve odniosło się do sprawy, ogłaszając, że zamierza zbadać, jakie dokładnie informacje były zbierane:
- Sprawdzamy, jakie informacje Epic Launcher zbiera ze Steam. Klient Steam zapisuje lokalnie takie dane, jak lista posiadanych gier, lista przyjaciół i tokeny logowania (działa to podobnie jak informacje przechowywane w ciasteczkach w przeglądarkach internetowych). To są prywatne dane użytkownika, przechowywane na jego domowej maszynie i nie są przeznaczone do wykorzystywania przez inne programy ani usługi stron trzecich.
Zainteresowani użytkownicy mogą odszukać plik localconfig.vdf oraz inne pliki konfiguracyjne Steam w katalogu, gdzie został zainstalowany klient Steam oraz otworzyć je z pomocą edytora tekstu, by zobaczyć, jakie dane są tam przechowywane. Wszystkie dane dotyczące własnego konta można przejrzeć także na help.steampowered.com/en/accountdata.
Jakie będą dalsze kroki Valve, jeszcze się przekonamy.