Nvidia na GDC 2019 – karty GeForce GTX otrzymają wsparcie dla techniki ray tracing

LM
2019/03/19 10:36
3
0

Obok tego zapowiedziano kolejne gry z RTX, integrację techniki w popularnych silnikach graficznych i specjalny zestaw narzędzi dla deweloperów.

Podczas konferencji prasowej na tegorocznej edycji Game Developers Conference w San Francisco Nvidia nakreśliła swoje najbliższe plany na rozwój i popularyzację techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Ujawniono nowe gry ze wsparciem dla RTX, zapowiedziano szereg narzędzi i integrację ray tracingu w najpopularniejszych komercyjnych silnikach graficznych, a przede wszystkim rozszerzono wsparcie dla Nvidia RTX na karty grafiki z rodziny GeForce GTX, także te bazujące na architekturze Pascal.

Nvidia na GDC 2019 – karty GeForce GTX otrzymają wsparcie dla techniki ray tracing

Zacznijmy od tej ostatniej, prawdopodobnie najciekawszej informacji. Nvidia jeszcze w kwietniu opublikuje aktualizację sterownika GeForce Game Ready, który rozszerzy wsparcie dla Nvidia RTX na wybrane karty Turing i Pascal. Tym samym obok akceleratorów z rodziny GeForce RTX na listę obsługiwanych kart tafią także modele GeForce GTX 1660 Ti i GTX 1660 (Turing) oraz GeForce GTX 1060 6 GB, GTX 1070, GTX 1070 Ti, GTX 1080, GTX 1080 Ti, TITAN X oraz TITAN XP. Oczywiście posiadacze Pascali nie mogą liczyć na taką samą jakość działania RTX, jak użytkownicy modeli z dedykowanymi rdzeniami RT, ale Nvidia chce w ten sposób zachęcić deweloperów do implementowania RTX w większej liczbie gier. Wsparcie będzie obejmować gry działające zarówno na API Microsoft DXR, jak i Vulkan.

Obok tego Nvidia planuje zintegrować działanie technologi RTX w najpopularniejszych silnikach komercyjnych Unreal i Unity, nie zapominając przy tym o Northlight Engine czy Frosbite Engine. Jednocześnie zapowiedziano NVIDIA GameWorks RTX, czyli specjalny zestaw narzędzi dla deweloperów, który ułatwi wprowadzanie efektów związanych z ray tracingiem w czasie rzeczywistym w kolejnych grach. W rzeczonym pakiecie znajdziemy: RTX Denoiser SDK – bibliotekę umożliwiającą szybkie śledzenie promieni w czasie rzeczywistym dzięki zastosowaniu technik odszumiania, zawierającą algorytmy dla cieni świetlnych, błyszczących odbić, okluzji otoczenia oraz rozproszonego oświetlenia globalnego; Nsight for RT – samodzielne narzędzie, które pomoże w debugowaniu i profilowaniu aplikacji graficznych zbudowanych w DXR i innych obsługiwanych API.

Listę tytułów, które otrzymają wsparcie dla Nvidia RTX, rozszerzono o Control od studia Remedy; Dragonhound, czyli nowe MMORPG od firmy Nexon i Quake II RTX – pierwszej gry korzystającej z NVIDIA VKRay, które pozwala każdemu programiście używającemu API Vulkan na dodawanie efektów śledzenia promieni do swoich gier.

GramTV przedstawia:

Źródło:https://gram.pl
Komentarze
3
Illidian_Stormrage
Gramowicz
19/03/2019 18:44

Może odpowiednio zoptymalizują również ten ray traicing ;>

Kash28
Gramowicz
19/03/2019 14:24

Zaraz się okaże że te rdzenie w Rtx są o kant tyłka rozbić. Dodatkowo jest to odpowiedź zielonych na autorskie rozwiązanie AMD gdzie ich karta daje radę bez żadnych rdzeni do rt. Sam mam RTX 2060. Po podkręceniu wydajność jak 1080. No tylko co z tego że momencie gdy włączymy Ray tracing wydajność spada o 40%. Gpu niby na 100% leci. Według mnie coś tu jest nie tak i ktoś wali w c.... Sama technologia to przyszłość. Metro Exodus z rt wygląda obłędnie... Przy czym cała róznica jest widoczna w mocno zaciemnionych miejscach i przy oświetleniu... W odbiciach nic się nie zmienia. To będzie rewolucja jak wprowadzenie shaderów... No tylko jeszcze o jedną dwie generacje kart za szybko. Chciałbym zobaczyć coś co jest stworzono tylko pod ray tracing... Optymalizacja kodu i całe oświetlenie na ray tracingu... Czyli nie długo RT2.0. RT2.1, RT3.0 i tak dalej a poprawki pewnie dałoby się na nieść w instrukcjach samych kartach przez aktualizację biosu jak i sterownikami... No ale po co i tak kupią nową...

MisioKGB
Gramowicz
19/03/2019 11:20

No i fajnie z tym, że śmiało już teraz mogę założyć, że wydajność na moim GTX 1060 6GB przy RTX na low wprowadzi swoisty cinematic experience do mojego gameplay'u ; P




Trwa Wczytywanie