Podczas konferencji prasowej na tegorocznej edycji Game Developers Conference w San Francisco Nvidia nakreśliła swoje najbliższe plany na rozwój i popularyzację techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Ujawniono nowe gry ze wsparciem dla RTX, zapowiedziano szereg narzędzi i integrację ray tracingu w najpopularniejszych komercyjnych silnikach graficznych, a przede wszystkim rozszerzono wsparcie dla Nvidia RTX na karty grafiki z rodziny GeForce GTX, także te bazujące na architekturze Pascal.
Zacznijmy od tej ostatniej, prawdopodobnie najciekawszej informacji. Nvidia jeszcze w kwietniu opublikuje aktualizację sterownika GeForce Game Ready, który rozszerzy wsparcie dla Nvidia RTX na wybrane karty Turing i Pascal. Tym samym obok akceleratorów z rodziny GeForce RTX na listę obsługiwanych kart tafią także modele GeForce GTX 1660 Ti i GTX 1660 (Turing) oraz GeForce GTX 1060 6 GB, GTX 1070, GTX 1070 Ti, GTX 1080, GTX 1080 Ti, TITAN X oraz TITAN XP. Oczywiście posiadacze Pascali nie mogą liczyć na taką samą jakość działania RTX, jak użytkownicy modeli z dedykowanymi rdzeniami RT, ale Nvidia chce w ten sposób zachęcić deweloperów do implementowania RTX w większej liczbie gier. Wsparcie będzie obejmować gry działające zarówno na API Microsoft DXR, jak i Vulkan.
Obok tego Nvidia planuje zintegrować działanie technologi RTX w najpopularniejszych silnikach komercyjnych Unreal i Unity, nie zapominając przy tym o Northlight Engine czy Frosbite Engine. Jednocześnie zapowiedziano NVIDIA GameWorks RTX, czyli specjalny zestaw narzędzi dla deweloperów, który ułatwi wprowadzanie efektów związanych z ray tracingiem w czasie rzeczywistym w kolejnych grach. W rzeczonym pakiecie znajdziemy: RTX Denoiser SDK – bibliotekę umożliwiającą szybkie śledzenie promieni w czasie rzeczywistym dzięki zastosowaniu technik odszumiania, zawierającą algorytmy dla cieni świetlnych, błyszczących odbić, okluzji otoczenia oraz rozproszonego oświetlenia globalnego; Nsight for RT – samodzielne narzędzie, które pomoże w debugowaniu i profilowaniu aplikacji graficznych zbudowanych w DXR i innych obsługiwanych API.
Listę tytułów, które otrzymają wsparcie dla Nvidia RTX, rozszerzono o Control od studia Remedy; Dragonhound, czyli nowe MMORPG od firmy Nexon i Quake II RTX – pierwszej gry korzystającej z NVIDIA VKRay, które pozwala każdemu programiście używającemu API Vulkan na dodawanie efektów śledzenia promieni do swoich gier.