W najnowszym wpisie poświęconym postępom w pracach nad grą Mount & Blade II: Bannerlord studio TaleWorlds Entertainment pokusiło się o zapowiedź zamkniętych testów beta gry. Oczywiście twórcy nie ujawnili jeszcze żadnych konkretów, ale wiele wskazuje, że te będą dedykowane jedynie modułowi sieciowemu rzeczonej produkcji. Wiadomość pojawiła się przy okazji omówienia trybu wieloosobowego Skirmish Mode, którego założenia postaram się pokrótce przybliżyć.
Skirmish to dedykowany rozgrywce 6 v 6 tryb sieciowej rywalizacji, w którym duży nacisk położono nie tylko na indywidualne umiejętności uczestników czy zmysł taktyczny, ale też chęć współpracy i komunikację pomiędzy sojusznikami. Twórcy zastrzegają, że z uwagi na przygotowane dla Mount & Blade II: Bannerlord klasy rozgrywka w omawianym module będzie miała charakter asymetryczny – w zależności od wybranej roli możemy być skuteczniejsi w określonych działaniach, ale deweloperzy postanowili odpowiednio zrównoważyć rozgrywkę poprzez ograniczoną liczbę odrodzeń dla każdej z klas. Każdy z graczy rozpocznie zabawę z określoną liczbą punktów, którą wykorzysta do objęcia jednej z ról – im silniejsza jest klasa, tym więcej punktów będziemy musieli przeznaczyć, by wcielić się w jej przedstawiciela, co w perspektywie całej sesji ogranicza liczbę naszych odrodzeń. Co ważne, część niewykorzystanych punktów odrodzeń zostanie przeniesiona do kolejnej rundy potyczki, więc warto dbać o odpowiednią ekonomię.
W toku rozgrywki będziemy walczyć o utrzymanie panowania nad trzema punktami kontrolnymi. Każdy z nich zapewni członkom drużyny odpowiedni bonus do morale, co pozwoli na większą skuteczność na polu bitwy. Wraz z przedłużającą się potyczką dwa z trzech punktów kontrolnych zostaną wyłączone, co zmusi graczy do skoncentrowania działań w jednym z obszarów. Wszystko to wraz z ograniczoną liczbą odrodzeń zmusi graczy do obrania odpowiedniej taktyki w warunkach dynamicznych i wymagających starć z oponentami. Twórcy podkreślają, że każda mapa zaprojektowana z myślą o trybie Skirmish została odpowiednio zrównoważona na podstawie liczby graczy, właściwości każdej z klas i utrzymania rozgrywki w równym stopniu angażującej przez całą sesję.
W nadchodzących tygodniach TaleWorlds Entertainment podzieli się z nami kolejnymi konkretami związanymi z trybem wieloosobowym, aczkolwiek twórcy podkreślają, że rozwój sieciowego modułu nie zakończy się w dniu rynkowego debiutu Mount & Blade II: Bannerlord. Tymczasem wybrani gracze już niedługo przetestują Skirmish Mode – pozostaje czekać na kolejne doniesienia, harmonogram testów i zapisy do zamkniętej bety.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!