Google Stadia ominie Polskę

LM
2019/06/06 19:30
7
0

Cena, dostępność, tytuły startowe nowej usługi streamingowej firmy Google.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami firma Google przeprowadziła pierwszą prezentację z cyklu Stadia Connect. Podczas niej dowiedzieliśmy się nieco więcej o działaniu usługi, jej dostępności w poszczególnych regionach, a także wymaganiach, jakie musimy spełnić, by z niej korzystać. Google podało także cenę usługi, zasady abonamentu i listę dostępnych tytułów.

Google Stadia ominie Polskę

Google Stadia wystartuje w listopadzie, ale na początku na pewno nie będzie dostępne w Polsce. Usługa zostanie udostępniona początkowo w Belgii, Finlandii, Kanadzie, Danii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Holandii, Norwegii, Hiszpanii, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Usługa będzie dostępna w formie miesięcznego abonamentu wycenionego na niespełna 40 złotych, ale poza garścią klasycznych gier wszystkie mocniejsze tytuły będziemy musieli kupić osobno. Podstawowy abonament umożliwi zabawę w 4K przy 60 FPS, ale w 2020 roku ma pojawić się także darmowy wariant, w którym będziemy bawić się w rozdzielczości Full HD (o ile zakupimy odpowiednie gry).

Zainteresowani mogą wykupić Pakiet Założycielski Stadia, który zaoferuje Chromesat Ultra, limitowaną edycję kontrolera Stadia oraz subskrypcję Pro dla dwóch osób – za cenę około 500 złotych. Dedykowany kontroler Stadii wyceniono na ponad 280 złotych, a sama usługa w standardzie 4K wymaga łącza internetowego 35 Mb/s pobierania i 1 Mb/s wysyłania danych. Dla niższych rozdzielczości wystarczy 10/1 Mb/s.

GramTV przedstawia:

Tytuły, które pojawią się w ofercie Stadia:

  • Assassin's Creed Odyssey
  • Baldur's Gate 3
  • Borderlands 3
  • The Crew 2
  • Darksiders Genesis
  • Destiny 2
  • Dragon Ball Xenoverse 2
  • Doom 2016
  • Doom Eternal
  • The Elder Scrolls Online
  • Farming Simulator 19
  • Final Fantasy XV
  • Football Manager
  • Get Packed
  • GRID
  • Gylt
  • Just Dance
  • Metro Exodus
  • Mortal Kombat 11
  • NBA 2K
  • Power Rangers: Battle for the Grid
  • Rage 2
  • Samurai Shodown
  • Tom Clancy's The Division 2
  • Tom Clancy's Ghost Recon Breakpoint
  • Tomb Raider Definitive Edition
  • Trials Rising
  • Rise of the Tomb Raider
  • Shadow of the Tomb Raider
  • Wolfenstein: Youngblood

Tak wygląda przyszłość branży według Google’a. Co o tym sądzicie?


Sprawdź bogatą ofertę gier w sklepie Sferis.pl.

Komentarze
7
MisioKGB napisał:

Czy w zamyśle chmury nie jest granie na zasadzie game on demand bez konieczności posiadania gry? To tak jakbyśmy mieli wypełnić wniosek online i zanieść go do okienka?

No wlaśnie mnie to zastanawia, bo z jednej strony musimy mieć abonament, a z drugiej wykupić dostęp do mocniejszych gier i pewnie tytułów premierowych. To tak jakby Netflix za nowe produkcje miał kazać sobie płacić jakieś 2-3 dolce dodatkowego trybutu, bo oglądamy to w dniu premiery.

Niby można to zrozumieć, ale zabija ideę jako takiej platformy związanej z subskrypcją.

Illidian_Stormrage
Gramowicz
07/06/2019 07:25

To która to już stramerska platforma?

MisioKGB
Gramowicz
07/06/2019 06:29

Czy w zamyśle chmury nie jest granie na zasadzie game on demand bez konieczności posiadania gry? To tak jakbyśmy mieli wypełnić wniosek online i zanieść go do okienka?




Trwa Wczytywanie