Czternasta część kultowego cyklu japońskich RPG definitywnie ma już swoje lata, w końcu Final Fantasy XIV: A Realm Reborn ukazało się na rynku prawie siedem lat temu. Mimo tego jednak tytuł ma mnóstwo fanów, trzyma się naprawdę dobrze i jest jedną z produkcji, które niewątpliwie wiodą prym wśród MMORPG. Twórcy nieustannie wprowadzają do gry nowości, kilka dni temu dostaliśmy ogromny dodatek Shadowbringers, jednakże to wcale nie jest wszystko, co mają w planach.
Jak dowiadujemy się z wywiadu serwisu DualShockers z Naoki Yoshidą, czyli jedną z głównych osób w Square Enix, na horyzoncie pojawił się pomysł odnowienia oprawy wizualnej Final Fantasy XIV. Zapytany, czy jego zespół planuje jakiekolwiek poprawki w kwestii grafiki gry, odpowiedział:
Oczywiście rozumiem, że wiele gier MMORPG zdążyło się już zestarzeć. W przeszłości widzieliśmy wiele tytułów, z których kilka odzwierciedla jakość graficzną poprawianą z biegiem czasu. Jestem pewien, że ludzie chcą zobaczyć ulepszoną oprawę wizualną w grach. Całkowicie to rozumiem. Z tej perspektywy owszem, chcielibyśmy ostatecznie zaaktualizować grafikę, aby móc stwierdzić, że Final Fantasy XIV posiada światowej klasy oprawę graficzną, nadal pozostając grą MMORPG. Najprostszą odpowiedzią jest więc: tak, zawsze mamy taką chęć.
Nawet jeśli zespół rzeczywiście chciałby się czegoś podobnego podjąć, chyba wszyscy domyślamy się, że wymagałoby to ogromu pracy. Yoshida zaznaczył nawet, że wówczas pracownicy musieliby poświęcić masę czasu, co w przypadku aktualnego harmonogramu firmy jest raczej niemożliwe, zwłaszcza że wiązałoby się to z kilkoma ważnymi problemami, które Yoshida również postanowił omówić.
Są dwa główne problemy z tym wszystkim. Nawet teraz walczymy o topową grafikę. Zadbanie o to, aby świat gry nadal wyglądał pięknie na wyświetlaczach z rozdzielczością 4K, aby tekstury nie cierpiały – co nie jest niemożliwe, ale aktualnie mamy odgórnie ustalony cykl patchów. Większe aktualizacje wypuszczamy średnio co trzy, trzy i pół miesiąca. Nasz model pracy już teraz jest dość agresywny. Gdybyśmy mieli więc dołożyć pracę nad bardziej zaawansowaną, odświeżoną oprawą graficzną, zapewne zacząłbym się poważnie martwić o development.
Drugim problemem są sprzęty, na których grają nasi użytkownicy – komputery osobiste i PlayStation 4. Z PS4 sytuacja jest taka, że na horyzoncie pojawiła się nowa generacja. Może nawet bylibyśmy w stanie z tym nadążyć. Jednak z PC, jeśli podniesiemy jakość grafiki, niektórzy mogą nie być wstanie zaaktualizować swoje komputery, żeby spełnić nowe wymagania.
Jednak najważniejszą informacją z całego wywiadu jest fakt, że Square Enix jest zadowolone z Final Fantasy XIV. Dlatego możemy mieć pewność, że nowa część z tego gatunku na razie nie nadchodzi – twórcy skupiają się na tym, co już jest – a jest tego naprawdę dużo.
Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis.pl