Wczoraj na oficjalnym forum na stronie Mordhau pojawił się post z informacjami o planach dalszego rozwoju gry, którymi podzielił się z nami użytkownik Duke, Community Manager. Gwoli przypomnienia dla tych, którzy nie mieli jeszcze z tą produkcją do czynienia – Mordhau to sieciowa gra akcji, gdzie gracze wcielają się w średniowiecznych rycerzy i biorą udział w epickich bitwach.Wszystko obserwujemy głównie z perspektywy pierwszej osoby, czasem trzeciej, gdy oglądamy poczynania innych. Charakterystyczną cechą produkcji jest przede wszystkim bardzo zaawansowany system walki, w którym najbardziej liczy się precyzja, szybki czas reakcji oraz podzielna uwaga. To samo tyczy się systemu personalizacji naszej postaci oraz jej ekwipunku. Poza tym możemy również sami tworzyć uzbrojenie oraz pancerze, począwszy od mieczy, po poszczególne części zbroi, a skończywszy na dzidach czy toporach. Finalnie możemy więc opracować swój indywidualny styl walki w zależności od preferencji. Gra przy tym wszystkim na szczęście (dla niektórych również i nieszczęście) pozostaje wciąż realistyczna – im cięższy pancerz czy broń, tym wolniej się poruszamy, będąc łatwiejszym celem.
Jeśli natomiast chodzi o wspomniane plany rozwoju produkcji, aktualnie twórcy pracują przede wszystkim nad rozbudowaniem jej zawartości. W pierwszej kolejności mamy dostać dwie nowe mapy: Feitoria oraz Castello. Pierwsza zaoferuje walkę na ulicach miasta oraz w jednej z niewielkich wiosek. Będziemy musieli tutaj poradzić sobie z wąskimi alejkami, walczyć wewnątrz budynków, a także na otwartej przestrzeni. Druga natomiast została osadzona na terenie zamku zbudowanym na wzór budynków z południowej Europy czy Śródziemia wraz z dworem. Ta lokacja będzie o tyle ciekawa, że do dyspozycji graczy zostanie oddana między innymi krata, którą będziemy mogli podnosić, dodatkowo umacniając w ten sposób bramę. Obie mapy są w końcowych fazach produkcji.W planach jest również wprowadzenie rozgrywek rankingowych. Twórcy zapewniają, że ciężko nad tym pracują i uważają, że taka zmiana idealnie pasuje do typu produkcji, jaką jest Mordhau. Będziemy więc mogli zdobywać coraz to lepsze rangi, które zostały ładnie przedstawione na poniższej grafice.
Poza tym nadchodzi również nowy tryb rozgrywki funkcjonujący pod nazwą Inwazja. Będzie w nim brać udział 64 graczy, którzy zostaną podzieleni na dwie drużyny – jedna atakująca, druga broniąca się. Gracze rozegrają oblężenie z dynamicznymi celami, zmieniającymi się dla każdej strony. Finalnie taki wariant rozgrywki ma działać na wszystkich mapach.
Do tego wszystkiego dochodzą oczywiście poprawki dotyczące balansu niektórych elementów, ulepszenie trybu Frontline oraz funkcje, których zadaniem będzie ograniczenie toksyczności społeczności. Cóż, Mordhau nie jest w tym przypadku wyjątkiem i bardzo często użytkownicy doświadczają w grze przykrych sytuacji. Z tego względu twórcy planują wprowadzić filtr, który automatycznie będzie usuwać nieodpowiednie wiadomości z czatu, a także narzędzia mające ułatwić radzenie sobie z graczami skupiającymi się bardziej na przeszkadzaniu swoim sojusznikom, aniżeli faktycznej współpracy. A jakby tego było mało, studio Triternion poważnie zastanawia się nad wsparciem dla modyfikacji!
Można więc śmiało stwierdzić, że Mordhau ma się naprawdę dobrze (gra otrzymała masę pozytywnych recenzji i ogólnie została bardzo ciepło przyjęta) i prawdopodobnie będzie mieć się jeszcze lepiej.
Mordhau zadebiutowało 29 kwietnia 2019 roku na komputerach osobistych.
Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis.pl
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!