Jeśli zastanawiacie się jak zarobić miliard na grach wideo, to odpowiedź nasuwa się sama – wprowadźcie do nich mikrotransakcje. W najnowszym, czerwcowym raporcie firmy SuperData, że stosunek cyfrowych zakupów wzrósł o 2% w porównaniu z czerwcem 2018 roku i wyniósł 9,2 miliarda dolarów. Analitycy opublikowali też zestawienie tytułów, które zarobiły najwięcej w minionym miesiącu, a także dodali kolejną pozycję do listy gier, które na cyfrowych dodatkach zarobiły już miliard dolarów.
Takim wynikiem może poszczycić się wydana w 2016 roku strzelanka Overwatch wyprodukowana przez studio Blizzard Entertainment. Tytuł jest jednocześnie 64 grą, która przekroczyła magiczną granicę miliarda dolarów i co warto podkreślić, szóstą z portfolio holdingu Activision Blizzard, której się to udało po: World of Warcraft, Call of Duty, Destiny, Candy Crush oraz Hearthstone.
Przy okazji SuperData informuje, że eksperymenty wydawców związane z zaniżaniem cen detalicznych gier dla zwiększenia liczb graczy dają całkiem wymierne korzyści na gruncie sprzedaży dodatków kosmetycznych w grach. Mniejsze dochody ze sprzedaży gier zostały szybko wyrównane i przekroczone przez mikropłatności, więc wiele wskazuje, że wydawcy będą korzystać z podobnych zagrywek w przyszłości.
Kto z Was dorzucił się do tych miliardów?
Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl.