Podczas panelu Federalnej Komisji Handlu dotyczącego mikrotransakcji w grach doszło do niecodziennej sytuacji. Producenci konsol Xbox, PlayStation oraz Nintendo zgodziły się (wspólnie i dobrowolnie!) zmienić politykę dotyczącą lootboksów.
Firmy chcą przede wszystkim zadbać o przejrzystość rozgrywki i sprawić, aby wszystkie nowe gry lub jakiekolwiek aktualizacje dodające płatne skrzynki na wszystkich trzech platformach były zobowiązane do ujawnienia graczom rzadkości przedmiotów:
Microsoft, Nintendo oraz Sony poinformowały ESA (Entertainment Software Association) o zobowiązaniu się do wprowadzenia nowej polityki platformowej odnośnie wykorzystania płatnych lootboksów w grach, które są opracowywane dla ich platform. Ma to dotyczyć w szczególności nowych gier oraz aktualizacji, które dodają funkcje lootboksów – wymaga to ujawnienia rzadkości lub prawdopodobieństwa uzyskania losowych elementów wirtualnych w grach dostępnych na ich platformach.
Całą sytuację skomentował również Michael Warnecke z ESA, podkreślając, iż wielu większych wydawców, którzy są członkami ESA, zobowiązało się do przyjęcia podobnego podejścia w kwestii lootboksów. Wszyscy będą zobligowani do przedstawienia odpowiednich danych na swoich platformach. Dotyczy to również urządzeń mobilnych.
Według Warnecke’a, takie rozwiązanie byłoby zgodne z założeniami Apple oraz Google na platformach mobilnych. Finalnie cała ta sytuacja ma umożliwić firmom “kompleksowe podejście do konsumentów, którzy otrzymają niezbędne informacje i będą mogli podjąć świadome decyzje o zakupie lootboksów”.
Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis.pl