Na początku sierpnia informowaliśmy Was o spektakularnym sukcesie gry Roblox, która przekroczyła wówczas magiczną granicę stu milionów aktywnych użytkowników miesięcznie, dzięki czemu wyprzedziła nawet Minecrafta. Teraz natomiast na horyzoncie pojawiły się kolejne wieści od firmy Roblox Corporation, która zapowiedziała prace nad nowymi narzędziami dla amatorskich projektantów. Twórcy zdradzili również, że są na dobrej drodze, by jeszcze w 2019 roku osiągnąć sto milionów dolarów przychodu głównie z mikrotransakcji.
Wspomniane nowe narzędzia mają zapewnić więcej atrakcji w kwestii dzieł, głównie pod ich względem wizualnym, aczkolwiek nie tylko. Twórcy pracują między innymi nad nowymi teksturami podłoża, poprawą oświetlenia oraz bardziej zaawansowanym systemem matchmakingu, który ma dobierać graczy na podstawie ich umiejętności. Do końca roku Roblox Corporation zamierza także wprowadzić obsługę “chmury”, gdzie trafią wszystkie narzędzia wchodzące w skład programu Roblox Studio. Ma to w dużej mierze usprawnić pracę projektantów, zapewnić znacznie lepszą koordynację działań czy kooperację w czasie rzeczywistym, jak i szybszy dostęp do najważniejszych plików. Poza tym zapowiedziano Developer Marketplace, gdzie deweloperzy będą mogli sprzedawać stworzone przez siebie modele oraz plug-iny. Gra cały czas się rozwija i na pewno czeka nas jeszcze więcej rzeczy w przyszłości.
Roblox to darmowa platforma pozwalająca graczom na tworzenie własnych gier. Zarówno amatorzy, jak i bardziej zaawansowani twórcy tworzą w niej od podstaw oryginalne światy, którymi następnie mogą się dzielić z resztą społeczności. Gra zadebiutowała 27 sierpnia 2006 roku na komputerach osobistych. Urządzenia z systemem iOS doczekały się tytułu 26 maja 2011 roku, natomiast Androidy dostały ją dopiero 17 czerwca 2014 roku. Najpóźniej tytuł zawitał na konsole Xbox One, bo 26 czerwca 2016 roku.
Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!