Blizzard nie rezygnuje z Diablo 3 i zapowiada wiele nowej zawartości

Wincenty Wawrzyniak
2019/08/14 21:35
9
0

Mimo upływu czasu, Diablo III bez wątpienia nadal żyje (czasem trochę zipie, ale jednak żyje!), ma grono swoich wiernych fanów. Blizzard zapowiedziało między innymi wprowadzenie nowych dodatkowych sezonów tematycznych.

Premiera Diablo III miała miejsce siedem lat temu. Czas leci niesamowicie szybko (chociaż chciałoby się w tym momencie użyć zupełnie innego, niekoniecznie cenzuralnego słowa) i ku zdziwieniu sporej liczby graczy, produkcja nadal ma się całkiem dobrze. Równie duża grupa użytkowników czeka oczywiście na kolejną odsłonę, aczkolwiek ten czas umilamy sobie właśnie na serwerach trójki. Zła wiadomość jest taka, że nowe Diablo jest prawdopodobnie dalej, niż w naszych najgorszych koszmarach. Dobra wiadomość jest taka, że wczoraj Blizzard udostępnił obszerny wpis, gdzie poinformował o dalszym wsparciu Diablo III.Blizzard nie rezygnuje z Diablo 3 i zapowiada wiele nowej zawartości

Pierwsze sezony tematyczne wprowadzono do gry ponad rok temu. Wówczas Blizzard odnotował znacznie większe zaangażowanie powracających graczy – szczególnie w sezonie 16, kiedy do gry wróciło tyle samo użytkowników, co w 11, czyli pierwszym sezonem z udziałem nowej klasy nekromanty. Przebudzenie (słowo nieprzypadkowe) dało twórcom do myślenia i od tamtej pory zwracają oni więcej uwagi na informacje zwrotne od fanów. We wspomnianym wpisie dowiadujemy się, że trwają obecnie prace nad stworzeniem nowych, dodatkowych sezonów tematycznych z nowym zestawem dla każdej klasy, legendarnymi mocami oraz zmianami balansu. Firma wprawdzie zaznaczyła, że nie ma w planach wydania jednego wielkiego patcha ze wszystkim. Jeśli więc jakaś klasa nie otrzyma aktualizacji na początku sezonu, możemy być pewni, że dostanie go po prostu później – dewelopery zapewnili, że zmian doświadczy każdy:

Nasz zespół ciężko pracuje nad kolejnymi sezonami tematycznymi, nowymi zestawami dla każdej klasy postaci, dziesiątkami legendarnych mocy i zmianami balansu postaci. Okazjonalne aktualizacje systemu rozgrywki i poprawiające komfort gry również są w planach. Będziemy na bieżąco starali się wprowadzać jeszcze więcej magii do świata Sanktuarium. Nie wszystkie zmiany ukażą się w tej samej chwili. Nie przejmujcie się więc, jeśli wasza postać jeszcze się ich nie doczekała. Szykujemy coś dla wszystkich.

Do tego dochodzą modyfikacje w kwestii zbierania opinii z serwerów PTS. Twórcy chcą usprawnić komunikację z fanami oraz otwarcie mówić o planach dotyczących Diablo III. Najciekawsze opinie będą wyróżniane, a zamysły projektowe dokładniej opisywane. Blizzard zapewnia, że bardzo ceni sobie opinie swoich użytkowników i prosi o więcej, ponieważ jest to kolejne źródło inspiracji dla przyszłych zmian.

Chcemy również lepiej wyróżnić zmiany, które nastąpiły dzięki waszym opiniom. Nie wszystkie zachodzą w wyniku testów na PST. Od czasu do czasu wprowadzamy je dzięki ciekawym wątkom na forach, które czytamy w połowie sezonu i nad zmianami tymi pracujemy (tj. testujemy wewnętrznie) z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Czasami „prosta” prośba o usprawnienie jakiegoś elementu rozgrywki jest trudniejsza do spełnienia niż mogłoby się wydawać, więc trafia do kolejnej aktualizacji lub nie może być w ogóle wprowadzona bez nieprzewidzianych konsekwencji. Czasami zdarza się, że ktoś z firmy podsunie pomysł projektantowi gry i odbywa się burza mózgów wypełniona opowieściami o sezonowych przygodach.

Często prosicie nas, abyśmy prezentowali nasze plany, informowali nad czym (dokładnie) pracujemy i dokąd zaprowadzi nas przyszłość. Ta strona to jeden z pierwszych elementów tej komunikacji. Kolejnym jest większa aktywność naszego zespołu społecznościowego na naszych nowych forach, zwłaszcza tych poświęconych aktualizacjom i PST. Chcemy regularnie rozmawiać z członkami naszej społeczności na całym świecie na temat tego, co kochamy i co nas łączy, czyli serii Diablo.

GramTV przedstawia:

Szczerze wątpię w to, żeby powyższe informacje jakkolwiek uspokoiły emocje, które pojawiły się po ogłoszeniu Diablo Immortal – wiele graczy może uznać to za próbę zwrócenia uwagi w inną stronę. Być może Blizzard chce nam pokazać, że się najzwyczajniej w świecie stara, ale wszyscy wiemy, że znacznie lepszą wiadomość byłoby cokolwiek dotyczącego zupełnie nowej, pełnoprawnej i, co najważniejsze, pecetowej części Diablo. Cóż. Na razie nie mamy na co liczyć. Jeśli jednak jesteś jedną z osób, które nadal od czasu do czasu lubią zawitać na serwery trójki, to na pewno znajdziesz coś nowego.


Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis.pl

Komentarze
9
Usunięty
Gramowicz
15/08/2019 13:51
wolff01 napisał:
 

 

Dobry post, może Blizzard naprawdę już się skończył, dlatego czekam na remaster Warcraft 3 bo to dobra gra jest jedna z moich ulubionych i wiem, że na dzisiejsze standardy Blizzarda nie stworzyłby nic lepszego co by było następcą Warcraft 3.

 

wolff01
Gramowicz
15/08/2019 11:35

Blizzard ma teraz bardzo rozstrojoną sytuację jeśli chodzi o politykę tworzenia gier. Po pierwsze Activision które rząda zysków, ale także dynamicznie zmieniający się rynek gier i potrzeba tworzenia "modnych rzeczy" jeśli chcesz mieć tenże zysk. Wszystkie te ich mobilne pierdoły wynikły z potrzeby odpowiadania na krzyki inwestorów o konkrety. Jakkkolwiek by tego nie opakowali, prawda jest taka że teraz nie ma już odwrotu i muszą brnąć w to dziadostwo. Dlatego mowię że Activision ich zniszczyło, bo być może dawny Blizzard zadowoliłby się mniejszymi zyskami, ale za to tworzeniem gier z pasją. To trochę tak jak Ubisoft i seria HoMM. Przyszedł inwestor przyszła kasa. Z jednej strony przedłużyli żywot franczyzy i można powiedzieć że to pewnego momentu szło im nieźle, ale ostatecznie ją zniszczyli i obrzydzili fanom...

Ludzie chcą remasterów ponieważ wielu uważa że dawny Blizzard "umarł" dlatego trzymają się nostalgii i gier "kiedyś to było". Sam tak mam to wiem.

Może i brzmi to naiwnie, ale Blizzard mógł pokazać że jest miejsce dla obu grup: tych młodych co sypią kasą i chcą gier zgodnych z trendami czyli battle royale, auto-chessy i mobilne szity i dla starych wyjadaczy którzy mają gdiześ obecne trendy. Teoretycznie dalej tak jest (w końcu robią te remastery), ale złe podejście do tematu (PR-owcy powinni wylecieć na zbity pysk), spowodowało że wielu graczy bardzo toksycznie podchodzi teraz do tej firmy (polują na ich niepowodzenia, i tutaj rachunek sumienia: sam tak mam). Trzeba było wyraźnie pokazać i po prostu szczerze powiedzieć: "słuchajcie musimy gonić za rynkiem, próbujemy nowych rzeczy, ale nie zapomnieliśmy o was i robimy Diablo 4 oraz myślimy o innych sequelach". Tak samo jak mogli odpowiednio wcześniej ostrzec profesjonalnych graczy o tym, że porzucają ligę HotS, bo Activision stwirdziło że generuje to za mało $.

Albo maja to faktycznie w d*pie i trzeba się z tym pogodzić (i zmienić dostawcę gier :P).

Usunięty
Usunięty
15/08/2019 08:58
Kotleciq napisał:
Mnie osobiście po zapowiedzi D:Immortal było trochę przykro, że jednak nie dodatek, nie IV, a gra mobilna, no ale świat się na tym nie kończy, postanowili zrobić grę mobilną i nie mam zamiaru za to wieszać na nich psów, wydaje mi się, że ta zbiorowa histeria jest przesadzona i to cholernie mocno. Ileż można wałkować jeden temat... jeśli przekalkulowali, że będą odbiorcy takiej produkcji  i się opłaca, to ich decyzja. Ja po prostu produkt pominę i tyle.   

Zbiorowa histeria jest przesadzona, ale zbiorowa krytyka jest jak najbardziej zasłużona i słusznie za to ich akcje poszły w dół. Ludzie chodzący na Blizzcon mają swoje preferensje i po mobilce słusznie się spytali, czy to jest żart. To było po prostu naplucie w twarz prawdziwym fanom serii.




Trwa Wczytywanie