Nawet jeśli deweloperzy ze studia BioWare przekonują, że nie zamierzają porzucić takich serii jak Mass Effect czy Dragon Age, to nie ulega wątpliwości, że na ich kolejne odsłony przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać. Podczas gdy o kontynuacji Inkwizycji przynajmniej od czasu do czasu coś usłyszymy, to negatywny odbiór Andromedy zapewne na długo odesłały serię Mass Effect na ławkę rezerwowych. Oczywiście BioWare nie próżnuje – na rynku pojawiło się Anthem, ale gra nie spełniła pokładanych w niej oczekiwań, a już na pewno nie dorównała wspomnianym seriom na gruncie narracji czy fabuły. Pustkę po grach kanadyjskiej ekipy próbują zapełnić deweloperzy ze studia Spiders, a nadchodzące GreedFall ma być tego wyrazem.
W rozmowie z redakcją Escapist Magazine szefowa studia Spiders, Jehanne Rousseau, przyznała, że ekipa nie zamierza zastępować BioWare, a nawet nie ma do tego wystarczającej liczby środków czy pracowników. Zauważa jednak, że zmiana polityki BioWare’u pozostawiła sporą pustkę wśród gier RPG, których głównym motorem napędowym jest fabuła i podejmowane przez gracza wybory. Deweloperzy ze Spiders uwielbiają takie gry, dlatego postanowili wypełnić tę przestrzeń i opracowali zaplanowane na wrzesień GreedFall, wierząc, że tytuł trafi w gusta fanów gier RPG od kanadyjskiego studia.
W dalszej części wywiadu Rousseau ujawniła, że przybliżony czas na ukończenie gry GreedFall będzie wynosić od 30 do 45 godzin. Dużo w tym zakresie zależy od tego, jak daleko zamierzamy zbadać wykreowany przez twórców świat i jego mechaniki. Osoby zainteresowane jedynie główną linią fabularną, mogą sfinalizować ją w czasie około 30 godzin. Jednocześnie dowiedzieliśmy się, że w grze pojawią się cztery możliwe zakończenia. Co ciekawe Rousseau przekonuje, że żadnego z nich nie możemy jednoznacznie określić jako dobre czy złe – wszystko będzie uwarunkowane poglądami samego gracza.
GreedFall ukaże się 10 września na PC, PlayStation 4 i Xboksie One.
Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl.