Podczas wczorajszego Gamescom Opening Night Live doczekaliśmy się oficjalnej zapowiedzi zwiastowanej wcześniej przez firmę SEGA strategii Humankind. Wyprodukowaniem gry zajmuje się Amplitude Studios, które fani gatunku z pewnością znają dzięki grze Endless Legends i serii Endless Space. Już na pierwszy rzut okaz zarówno tematyka, jak i oprawa wizualna przywołują na myśl kultową serię strategii sygnowaną nazwiskiem Sida Meiera – Civilization. Oczywiście porównań uniknąć nie sposób, ale chociaż twórcy nie kryją inspiracji grami studia Firaxis, to okazuje się, że w Humankind zdecydowanie więcej elementów będzie nawiązywać do gry Endless Legend.
W rozmowie z redakcją PCGamesN dyrektor kreatywny Humankind, Romain de Waubert de Genlis, przyznał, że nawet jeśli Amplitude Studios porzuca realia fantasy, to projektując rozgrywkę w grze, twórcy wyciągnęli lekcje z Endless Legend. Oznajmił przy tym, że mechanika będzie bardzo zbliżona do tytułu z 2014 roku, aczkolwiek zamiast szybkich bitew otrzymamy taktyczne starcia, podczas których sami pokierujemy jednostkami. Podkreślił, że w odpowiedzi na prośby społeczności twórcy postarali się, by gra premiowała różne sposoby zabawy i umożliwiła graczom zabawę w taki sposób, w jaki będą chcieli. Obok tego deweloper wspomniał także o determinujących przebieg rozgrywki decyzjach, które mają być istotnym elementem Humankind.
To by było na tyle, jeśli chodzi o Civilization, przynajmniej w aspekcie prowadzenia bitew. Przypomnijmy, że w Humankid przejmiemy kontrolę nad niewielką społecznością, którą przeprowadzimy przez kolejne stadia rozwoju cywilizacyjnego, by doprowadzić je do potęgi na każdym możliwym polu. W odróżnieniu od poprzednich swoich gier z tej dekady twórcy bazują na realiach historycznych.
Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl.