Wczoraj dostaliśmy nowe informacje dotyczące nadchodzącej gry polskiego studia CI Games, czyli Sniper: Ghost Warrior Contracts.
Teksty z kategorii kompendium będą na bieżąco aktualizowane, jeśli w internecie pojawią się nowe informacje, materiały promocyjne czy cokolwiek innego wartego uwagi na temat danego tytułu.
[23.08.2019] AKTUALIZACJA #02:W sieci pojawił się kolejny, tym razem trwający aż 20 minut zapis rozgrywki ze Sniper: Ghost Warrior Contracts. Zaprezentowano w nim jedną z misji fabularnych, która odbywa się w lokacji o nazwie Kolchak Harbor na Syberii. Tam nasz bohater musi wyeliminować ustalone wcześniej cele. Nie możemy jednak zapominać, że nadal gramy w tytuł, gdzie nie możemy wparować między rzędy oponentów i po prostu nacisnąć na spust – każdy ruch jest tutaj na wagę złota, gracz nie może dać się wykryć, więc należy zachować możliwie jak największą ostrożność.
[16.08.2019] AKTUALIZACJA #01: Firma CI Games postanowiła wreszcie podzielić się z nami oficjalną datą premiery Sniper: Ghost Warrior Contracts. Przy okazji twórcy opublikowali także nowy zwiastun. Wiemy więc, że poboczna odsłona kultowego cyklu ukaże się już 22 listopada bieżącego roku na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4 oraz Xbox One. Zwiastun przedstawia natomiast kilka lokacji z gry oraz ukazuje odrobinę rozgrywki. Obejrzeć możecie go poniżej. Naszego newsa dotyczącego powyższych informacji możecie przeczytać pod tym adresem.
Podstawowe informacje
Sniper: Ghost Warrior Contracts to czwarta odsłona serii Sniper: Ghost Warrior. Seria pierwszoosobowych strzelanin zadebiutowała na rynku w 2010 roku, kiedy pojawiła się pierwsza część cyklu o takiej samej nazwie. W Contracts gracze trafiają na Syberię, gdzie mają po raz kolejny wyeliminować wyznaczone cele. Podobnie, jak w poprzednich odsłonach, tutaj nie ma dynamicznej akcji typowej dla tych bardziej klasycznych FPS-ów – nie należy zapominać, że nie jesteśmy typowym furiatem z Wolfensteina, tylko snajperem. Niezdolni do eliminacji wielu przeciwników naraz, musimy unikać wykrycia, czy to przemykając w cieniu za plecami wrogów, czy ściągać ich po kolei po cichu.
Brak otwartego świata
Wiemy jednak, że tym razem zabraknie otwartego świata. Twórcy postanowili skupić się na tym, aby doświadczenie z grania było bardziej ograniczone, ale za to uzyskanie prawdziwej esencji bycia snajperem. Zamiast eksploracji mnóstwa miejsc niczym w sandboksach, dostaniemy określone misje, gdzie cel będzie wyznaczony z góry. Zadania będzie jednak można ukończyć na wiele sposobów, więc swobody jako takiej w całości graczom nie zabrano. Daniel Sławiński, starszy projektant poziomów, wypowiadał się po premierze Sniper: Ghost Warrior 3 i jego zdaniem gracze sami proponowali całkowite porzucenie otwartej struktury świata na rzecz skupienia się na prawdziwych snajperskich doświadczeniach:
Niedługo po premierze ostatniej części otrzymaliśmy naprawdę sporo wiadomości od fanów serii, którzy przekonywali nas do porzucenia otwartego świata w najnowszej produkcji. To oznaczałoby w końcu obowiązek wypełnienia go najróżniejszymi aktywnościami, które finalnie raczej odsuwałyby graczy od typowych snajperskich doświadczeń. W Sniper: Ghost Warrior Contracts mamy zamiar skupić się na tym, co najważniejsze w byciu snajperem za linią wroga.
Zwiastun gry i pierwsze screenshoty
Na początku czerwca pojawił się premierowy zwiastun gry oraz pierwsze screenshoty. Jeśli chodzi o pierwszy materiał, jest to tylko animacja, która nie przedstawia żadnych fragmentów pełnoprawnego gameplayu. Na nagraniu widzimy zamaskowanego snajpera, który umiejętnie rozprawia się ze swoimi wrogami. Później w internecie pojawiły się pierwsze obrazki z gry. Część grafik pochodzi bezpośrednio z rozgrywki. Jedna z nich przedstawia chociażby celownik karabinu snajperskiego, którym postać mierzy w kierunku czołgu stojącego na moście i zgromadzonych wokół niego żołnierzy. Na kolejnych screenie widzimy postać z bronią w zupełnie nowych lokacjach – pierwsza osadzona jest nad rzeką, a druga w okolicach ośnieżonych gór.
GramTV przedstawia:
Wymagania sprzętowe
Kolejne informacje na temat Sniper: Ghost Warrior Contracts pojawiły się również na początku czerwca i tym razem były to wymagania sprzętowe. Kilka dni po udostępnieniu zwiastuna oraz screenshotów, twórcy zaktualizowali profil gry na Steamie, gdzie dodali minimalne oraz rekomendowane wymagania sprzętu. Minimalnymi wymaganiami sprzętowymi są:
KARTA GRAFICZNA: Nvidia GeForce GTX 660 2 GB lub AMD Radeon HD 7850 2 GB
WERSJA DIRECTX: 11
SYSTEM OPERACYJNY: 64-bitowy Windows 7/8.1/10
Natomiast rekomendowane wymagania sprzętowe to:
PROCESOR: Intel Core i7 4790 / AMD FX 8350 Wraith lub analogiczny
PAMIĘĆ RAM: 16 GB
KARTA GRAFICZNA: Nvidia GeForce GTX 1060 3 GB lub AMD Radeon RX 480 4 GB
WERSJA DIRECTX: 11
SYSTEM OPERACYJNY: 64-bitowy Windows 10
Pierwszy gameplay z E3 2019
Następnie, podczas tegorocznych targów E3 2019 twórcy zaprezentowali około jedenaście minut pełnoprawnej rozgrywki wraz z komentarzem. Tutaj ponownie zaznaczono, iż w grze nie będziemy się poruszać po otwartym świecie. Co nie zmienia faktu, że gracz nadal będzie miał całkiem sporo swobody, mogąc na przykład wykonać dane zadanie na różne sposoby oraz zdecydować, czy chce się zająć dodatkowymi celami w ramach otrzymania premii. Dowiedzieliśmy się również o systemie rywalizacji – podczas wykonywania misji nie będziemy na mapie sami. Działać ma na niej drugi snajper, kierowany przez sztuczną inteligencję. Gracz może spróbować go wyeliminować lub podebrać jego kontrakt. System kontraktów to jedna z nowości w grze – za wykonanie danego zadania gra nagradza nas z góry określoną kwotą, a my możemy zadecydować, czy chcemy wypełnić dodatkowe cele zadania w ramach wspomnianej premii. Podczas zabawy będzie można również skorzystać z masek zaawansowanej technologii – te mają być pełne futurystycznych gadżetów, zapewniając graczom liczne funkcje przydatne w różnych sytuacjach, jak na przykład wyszukiwanie śladów stóp na ziemi. Będzie można je ulepszać. Skupienie się na kwestii kontraktów w grze nie sprawi jednak, że twórcy zapomną o fabule. Będziemy mieć tutaj główny wątek, jednakże nie znamy na jego temat jeszcze szczegółów. Wiemy tylko, że ma być on bezpośrednio powiązany z maskami.
Liczba kontraktów, ewentualne DLC oraz silnik graficzny
Najnowsze informacje sprzed kilku dni dotyczyły takich aspektów gry jak liczba kontraktów, możliwe DLC w przyszłości, a także kwestia silnika graficznego. Wszystkiego dowiadujemy się w wywiadzie opublikowanym przez serwis Wccftech, w którym wypowiada się jeden z deweloperów pracujących przy Sniper: Ghost Warrior Contracts. Dowiadujemy się, że gra zaoferuje około 25 kontraktów, a ukończenie niektórych z nich może nam zabrać nawet godzinę. Inne natomiast będą znacznie krótsze. Deweloper rozwiał także wątpliwości tych, którzy martwią się ilością – nie zabraknie licznych zadań i misji pobocznych. Większość ze zleceń gracz będzie w stanie wykonać na więcej, niż jeden sposób, czego celem jest zachęcenie go do kilkurazowego przejścia tej samej mapy. Sam tryb singleplayer będzie starczać na długo, a gra ma przecież jeszcze w ofercie multiplayera. Jeśli zaś chodzi o DLC, autorzy nie są w stanie potwierdzić, czy gra takowe otrzyma. Przyznają jednak, że dodatki to naprawdę dobry pomysł. Co do silnika graficznego, Sniper: Ghost Warrior Contracts wykorzysta tę samą technologię, co dwie poprzednie części, czyli CryEngine. Wprowadzono do niego jednak sporo ulepszeń – twórcy nie koncentrują się jednak tylko na polepszeniu szaty graficznej, ale skupiają się także na skróceniu czasu loadingów.
Sniper: Ghost Warrior Contracts zmierza na komputery osobiste oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. Premiera została zaplanowana na 22 listopada bieżącego roku.
Redaktor serwisu Gram.pl od lipca 2019 roku i student groznawstwa. Na co dzień zajmuję się newsami, ale czasem napiszę coś dłuższego. Jestem absolutnie uzależniony od kawy, muzyki i dobrych RPG-ów!
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!