Projektant gry przekonuje, że to już nie te czasy, gdzie jedyną szansą na usprawnienie niedoskonałości czy poprawę mechanik rozgrywki było przygotowanie kontynuacji.
Powracamy jeszcze na moment do targów gamescom 2019 w Kolonii i komentarza do aktualnej rynkowej sytuacji gry Star Wars: Battlefront II, którego udzielił redakcji PCGamesN projektant tytułu, Dennis Brännvall. We wcześniejszej wiadomości poświęconej grze DICE informowaliśmy, że jego zdaniem, społeczność skupiona według sieciowego Star Wars jest teraz szczęśliwsza niż kiedykolwiek wcześniej, a Electronic Arts udało się podnieść po wizerunkowej porażce, którą zafundowały skrzynie z losową zawartością w grze. Zadowolona społeczność a w drodze kolejna część filmowej sagi, czy nie jest to idealny moment na zapowiedź Battlefronta 3? Nic z tych rzeczy.
GramTV przedstawia:
Dennis Brännvall zapewnia, że kolejne odsłony popularnych cyklów wciąż wchodzą w grę, nawet w przypadku Battlefronta, ale rynek nie jest już tak na nie chłonny, jak kiedyś. Szczególnie jeśli mówimy o grze dedykowanej rozgrywce wieloosobowej. Przyznał, że wcześniej polityka wydawnicza koncentrowała się na wypuszczeniu na rynek gry wraz z przepustką na jeden kompletny sezon, po czym można było gładko przeskoczyć do produkcji kontynuacji. Jeśli w grze coś nie działało, to zawsze była opcja, że zostanie to poprawione lub usprawnione w kolejnej odsłonie, ale to już nie te czasy. Teraz twórcy muszą w pierwszej kolejności zagwarantować wysoką jakość gry, za którą gracze już zapłacili, nawet jeśli wymusza to na nich ryzykowne czy daleko idące poprawki. Gry żyją teraz znacznie dłużej od czasu swojej rynkowej premiery, co z jednej strony daje więcej czasu twórcom na usprawnienie ich mechanizmów, a z drugiej strony wymusza na nich większą kreatywność przy tworzeniu zawartości, która ma podtrzymać uwagę graczy.
Tym samym, nawet jeśli Star Wars Battlefront kiedykolwiek doczeka się trzeciej odsłony, to z pewnością nie nastąpi to zbyt prędko. Oczywiście długo żyjące gry usługi nie są jedynie domeną EA – wystarczy spojrzeć na Rainbow Sox Siege, które za chwilę będzie świętować czwartą rocznicę na rynku, a ma być wspierane jeszcze przez kolejne kilka lat. Star Wars: Battlefront II dostępne jest na PC, PlayStation 4 i Xbox One.