Silnik gry wykorzysta ray tracing w bardzo ograniczonym zakresie, ale i tak fani czołgów powinni być zadowoleni.
Silnik gry wykorzysta ray tracing w bardzo ograniczonym zakresie, ale i tak fani czołgów powinni być zadowoleni.
Dobre wieści dla fanów graficznych fajerwerków w grze World of Tanks. Odpowiedzialna za grę firma Wargaming.net zapowiedziała wprowadzenie do gry techniki śledzenia promieni w czasie rzeczywistym. Mowa tu o bardzo wąskim zakresie wsparcia – możliwości ray tracingu wykorzystają jedynie cienie rzucane przez maszyny, w chwili, gdy te będą wystawione na promienie słońca. Oczywiście twórcy mają na myśli wirtualne słońce oświetlające areny, ale dzięki śledzeniu promieni możemy liczyć na dokładnie odwzorowanie każdego z elementów maszyny dla rzucanego przez nią cienia.
Całość powstała we współpracy z firmą Intel, a zaimplementowanie śledzenia promieni do silnika graficznego Core uzyskano dzięki wsparciu narzędzia oneAPI Rendering Toolkit. Omawiana tu opcja będzie dostępna dla wszystkich kart grafiki wspierających API DirectX 11, ale bez odpowiednich rdzeni RT jej jakość może pozostawiać wiele do życzenia. O tym przekonamy się, jednak gdy Wargaming wypuści już stosowny pakiet poprawek. Ten po dokładnych testach ma trafić na serwery już niebawem.
Sprawdź bogatą ofertę gier na PC i konsole w sklepie Sferis.pl.
Nie ma jeszcze żadnych komentarzy. Napisz komentarz jako pierwszy!