Sony, Google, Microsoft oraz Ubisoft dołączają do programu "Playing for the Planet"

Wincenty Wawrzyniak
2019/09/23 19:00
1
0

Wielkie firmy postanawiają zawalczyć o naszą planetę – celem akcji Playing for the Planet jest między innymi zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery oraz lepsze zarządzanie energią.

Wczoraj na oficjalnym blogu PlayStation pojawił się wpis informujący o dołączeniu japońskiego giganta do ekologicznej inicjatywy o nazwie Playing for the Planet. Partnerstwo ogłoszono na szczycie klimatycznym organizacji ONZ w Nowym Jorku, zapewniając zarazem, że kolejna generacja konsol Sony będzie jeszcze bardziej przyjazna dla naszego środowiska. W ramach inicjatywy Sony zamierza również wprowadzić nową technologię dla konsoli PlayStation 5 – urządzenie będzie wyposażone w możliwość natychmiastowego zawieszenia rozgrywki, co ma znacznie ograniczyć zużycie energii elektrycznej – ta, według niektórych oszacowań, osiągnie poziom około 0,5 W:

Gdyby tylko jeden milion użytkowników skorzystał z tej funkcji, wówczas zaoszczędzilibyśmy równowartość średniego zużycia energii elektrycznej przez tysiąc amerykańskich domów.

Sony, Google, Microsoft oraz Ubisoft dołączają do programu

Okazuje się również, że do Sony postanowiły dołączyć kolejne firmy – swój udział w akcji ogłosiły takie korporacje, jak Google, Microsoft, Twitch czy Ubisoft. Druga z nich obiecuje usprawnienie energooszczędności swoich sprzętów tak, aby zyski energetyczne wyniosły aż 30% jeszcze do 2030 roku. Firma chce “certyfikować 825 tysięcy konsol Xbox jako neutralnych względem dwutlenku węgla w pilotażowym programie”.

GramTV przedstawia:

Google natomiast zapewnia uruchomienie Poradnika Ekologicznego oraz fundację badań nad ulepszeniami dostępnymi dla twórców gier, które będą mogli wprowadzić w swoje nowe produkcji. Platforma streamingowa Twitch zapewnia promowanie ekologii poprzez swoje usługi – to zrobią również Niantic oraz twórcy Angry Birds. Niantic zamierzają angażować swoją społeczność w działania związane bezpośrednio z lepszą świadomością ekologiczną oraz zadbaniem o czystość środowiska.

Ubisoft zamierza stworzyć motywy promujące ekologię w grach. Firma chce również pozyskiwać produkty wyłącznie z przyjaznych ekologicznie fabryk, aby "zaoszczędzić aż 20 ton opakowań” w odniesieniu do “przerzucenia się z plastiku na alternatywne, poddane recyklingowi rozwiązanie” w przypadku – jak już wiemy – wszystkich przyszłych wydań marki Football Manager.


Pełna oferta gier komputerowych w sklepie Sferis.pl

Komentarze
1
Illidian_Stormrage
Gramowicz
24/09/2019 00:01

0,5W? To prawie jak wyłączona.