Pierwotnie taktyczny spin-off cyklu Divinity miał zadebiutować jeszcze w listopadzie bieżącego roku, ale ostatecznie wygląda na to, że kiedy deweloperzy zapowiadali produkcję w marcu, nie do końca zdawali sobie sprawę z tego, ile pracy oraz zasobów będzie ona wymagać. W związku z tym zespoły Larian Studios i Logic Artists ogłosiły, że będą musiały przerwać pracę nad swoim wspólnym projektem, czyli Divinity: Fallen Heroes. Twórcy ostatecznie zdecydowali się poświęcić swoim osobistym projektom – Larian Studios zajmie się Baldur’s Gate III, natomiast Logic Artists skoncentrują się na trzeciej części serii Expeditions.
Wstrzymanie prac nie jest oczywiście równoznaczne z anulowaniem ich – możemy jednak być pewni, że jeżeli usłyszymy jeszcze o Divinity: Fallen Heroes, na pewno nie stanie się to w najbliższej przyszłości. O tym, jak sytuację skomentowało studio Larian możecie przeczytać pod tym adresem. Ekipy pozostają ze sobą w zgodzie – Logic Artists zapewnia, że „praca z Larian Studios nad marką Divinity była zaszczytem” i cały zespół był „zachwycony tym, jak pomocny i serdeczny był Larian”, natomiast twórcy Baldur’s Gate III przyznali, że „rozumieją oraz doceniają znaczenie inwestycji we własne IP oraz przyszłość”, a także napisali:
Bardzo nam przykro z powodu tego, że gracze podekscytowani Divinity: Fallen Heroes będą musieli czekać jeszcze przez jakiś czas – głęboko wierzymy jednak, że oddanie gry w ręce fanów powinno nastąpić po tym, jak solidnie ją dopracujemy. Doceniamy pracę, jaką każdy włożył w Fallen Heroes, i chociaż rozpaczamy nad jego obecnym statusem, tak wszyscy zgadzamy się, że będzie to doskonały tytuł, który kiedyś trafi do czekających na niego odbiorców.